Australian government law enforcement and news media corruption in brief ref SBSA bankruptcy

A summary of events of Australian government(s), law enforcement & news media corruption

The bankruptcy of the State Bank of South Australia – its illegal “Off Balance Sheet” companies’ debt details never publicly disclosed and SA public debt still concealed – false and misleading information published by Adelaide SA News Ltd. (a SA state monopoly) concealing SBSA crimes & maladministration and law enforcement corruption.

Marino Rocks marina State Bank of South Australia connection – Taxpayer debt concealed. How taxpayers have concealed from them, the fact that they have paid tens of millions of dollars for a marina development that does not exist.

ERASED**in the following information, denotes that the information was published in “The Advertiser” newspaper and has been erased from newspaper archives. (discovered as erased in 2004)

1986 – 1987 and later events #DS – denotes David Simmons as Director. (TS 2%) – denotes 2% held in trust by solicitors Thompson Simmons & Co.

#DS State Bank of South Australia (SBSA) (D.Simmons Chairman of the Board of Directors.)

#DS Beneficial Finance Corporation (BFC wholly owned by SBSA)

#DS KABANI – acknowledged as “Off Balance Sheet” of BFC – SBSA Oct.1990 Australian law enforcement financial regulation authorities’ (& then ASC) reporting, not required.

(TS 2%) MINTERN. 1986 Alan Burloch paid (via KABANI) $20Mill. for 49% of MINTERN (info. 1986)

(TS 2%)CRESTWIN. 1986 William Turner paid (via KABANI) $10Mill. for 49% of CRESTWIN (info. 1986)

(TS 2%) MINTERN <“some cross ownership”>CRESTWIN (TS 2%) (info. 1986)

MARINO ROCKS MARINA (Developers Turner and Burloch) SBSA – BFC connection to Turner, Burloch, the Marino Rocks marina & associated debt has never been publicly disclosed.

1986 – 1987 Environment Minister Lenehan (Bannon govt.) exempts marina development from Environmental Impact Statement (ABC TV 7-30 Report only)

1986 William Turner as Director of Pro Image Studios borrows $20Mill. from SBSA (info. 1986)

1987/88 “Pro-Image Studios Ltd. records a profit of almost $20 million for the financial year 1987/1988” “a loss of approximately $2 million was disclosed in the management accounts” (ASC Derek Parker 1995 information was never reported by news media) http://www.aic.gov.au/media_library/conferences/business/parker.pdf (this information was found 2014 – No Australian news media considered it news worthy in 1987/88)

ERASED**1989 May News Ltd.’s ‘The Advertiser’ newspaper publishes a front page news article headlined “State Bank $200 Mill Loan to Equitcorp NZ” (Mng. Director Tim Marcus Clark common to both SBSA &Equitcorp NZ – the debt eventually became public debt never recovered.

29 May 1989 My employment with SBSA was terminated

1989 Oct. 5th. front page (afternoon daily News) “William Turner announces he is Bankrupt” News Ltd.’s the ‘News’ newspaper published false & misleading information in a news article headlined “The man behind SA’s great marina fiasco” (see file ‘Turner 5 Oct 1989 Adelaide PM News Ltd.’)” Alan Burloch buys Turners assets “for some Millions of Dollars” (news article appears below)

1989 Oct. 6 – SBSA paid my Mortgage Loan in full by SBSA (an interest rate of 30% p.a. had been applied for the previous 4 months)

1990 Oct. State Bank of SA announces that it has “Off Balance Sheet Entities” – ‘Kabani’ (file ‘Kabani 2.10.1990’ appears below)

1990 Dec. Burloch withdraws from Marino Rocks marina Development (tax problem – file ‘Burloch 18.12.90’)

ERASED** 1991 Feb. SBSA announces that its “Off Balance Sheet Entities” through BFC** have Assets greater than Liabilities. THEN a few days later

ERASED** announces that its “Off Balance Sheet Entities” have an overall debt of $31 Million with Assets Less than Liabilities (Located UK. July 2011 unable to obtain a copy – copy machine broken but still referred to in file ’11 Feb 1991 pg 6 SBSA’ below – a news article referring to previous news articles published)

ERASED** 1991 Feb. SBSA published announcement need for “Billion Dollar Bailout” (The front page newspaper headline that has been erased from publicly accessible records refers to the first Billion $s)

Turner Bankruptcy File (Victoria) No. 1085 of 1990 indicates Turner NOT Bankrupt Oct. 1989. File No. 1085 of 1990 indicates bankrupt 6th. July 1990 to 6th. July 1993. File also indicates Turner has a debt of $30 Million but has no indication of his creditors.

Question ? – Is the Turner bankruptcy debt the same “Off Balance Sheet’ debt Announced by SBSA in Feb. 1991 ? (Now removed from archives) Yes it is!

Turner Bankruptcy debt from 6th. July 1990 would need to be “On Balance Sheet” for SBSA – BFC to be written off for financial year ending 30th. June 1991.

March – April 1991 Supreme Court of Victoria Judgment CTB BNZ v Pro-Image Studios debt http://law.ato.gov.au/atolaw/view.htm?DocID=JUD%2F4ACSR586%2F00002 “The company is insolvent.” but permitted to continue to operate. The original court file has been “lost” – CTB & BNZ retrieve $46 million – see Summary of this website below [Unsecured creditors would likely include the State Bank of South Australia] (This ato.gov.au website information was found 2014)

ERASED** 1993 Sept. William Turner – discharged Bankrupt 6th. July 1993 charged by the Australian Securities Commission (ASC) with multiple breaches of the companies’ code. (see ASC Media Release ref. ASC 93/225 that News Ltd. Published word for word in a news article that is now erased from records of newspapers published – file ‘ASC.Turner Pro- Image 27.9.1993’

ERASED** 1995 Nov. All Australian Securities Commission (ASC) charges against William Turner dropped. No explanation provided. See ASC Press Release file ‘ASC 95-177 Pro-Image Turner 10 Nov 1995’ appearing below (The ASC has lost my correspondence of 2005 but provided the ASC Press Release ASC 95-177 (appearing below) in 2015

ERASED** 1995 Nov. SA State Treasurer (Stephen Baker. Liberal party MP for my SA electorate of ‘Waite’) announced an unexpected improvement to the State’s finances of $20 Million, no details of origin were given – Treasurer Baker promised to announce origin “in a couple of months’ time” but failed to do so. SA Treasurer Baker & all others since (& SA MPs of both political parties) refuse to indicate their recollection of events & newspaper articles published reporting them. SA MPs in 1980s & 1990s when news articles (now erased) were published are MPs in government & opposition now in 2015.

2015 The Australian Securities & Investment Commission ASIC has evaded acknowledging specific issues raised of crimes, corruption & maladministration of Australian law enforcement including impropriety of ASIC Chief Legal officer Michael Kingston* – then refused to allow my further communication with ASIC – An ASIC letterhead letter dated 4 March 2015 from an unidentified author, referred to as “our finalisation letter”, states “Our records confirm that Pro-Image Studios was deregistered on 19 December 2014.” “Further, ASIC does not intend to comment on the actions of our predecessor, the ASC’s conduct of enforcement proceedings.” see ASIC letter 4 March 2015 ASIC ref. 4345/15 file ‘ASIC 4 March 2015 ref. 4345-15’ (below) the author unidentified. ASIC Chief Legal officer Michael Kingston* does not acknowledge delivery of my correspondence.

Inter-company loans of BFC (& illegal “Off Balance Sheet” companies of changing value) were considered assets for accounting purposes. No provision was made for any bad debt losses. Inflated values of assets concealed bad debts known to be unrecoverable.

The Marino Rocks marina developers have never been reported in the media as linked to or in debt to SBSA. Their debts (to taxpayers) have been secretly written off. Information appearing above concerning SBSA’s relationship to the Marino Rocks marina developers has twice (July 1991 & August 1994) been edited from my sworn testimony of the forum in which I had given it.

Appearing below from http://law.ato.gov.au/atolaw/view.htm?DocID=JUD%2F4ACSR586%2F00002 Judgment by: Fullagar J. of Supreme Court of Victoria Judgment Commonwealth Bank of Australia and Bank of New Zealand (BNZ Securities) successfully retrieve $46,000,000 from Pro-Image Studios with “payment of92,684,398 fully paid ordinary shares of 50c each – Mr Nettle for the Australian Securities Commission supported the making of the declaration that for a consideration consisting of the release of the immediately enforceable debt amounting to $46,342,199 due to the defendants by the plaintiff, will not constitute an issue of shares at a discount within the meaning of the Corporations Law”. “The company is insolvent. If it were now wound up its shareholders and unsecured creditors would receive nothing while the 2 secured banks would receive something like 91c in the dollar.”

“About 2800 shares in the company have so far been issued and they have been trading on the stock exchange at prices around 5c per share up to the time of the hearing in the Practice Court. If the proposed conversion of debt to equity is carried out, it will bring about a surplus of assets over liabilities arising from the elimination from the liabilities of the debt of $46m-odd and an increase of the same amount in shareholders’ equity, having the effect of creating a real net asset value for all of the issued shares.” ……… “It therefore appears that the proposed issue of shares to the 2 defendant banks will be greatly to the benefit of shareholders and unsecured creditors.”………..“The only anxiety I have felt about the present case, in addition to that occasioned by my differing from another judge, is upon the question whether all the relevant facts are before me with sufficient precision to justify a declaration in the form sought. The original court file has been “lost” but all the parties appearing before me, including the Australian Securities Commission, have assured me that the substitute file of documents put before me is accurate and adequate.”

The man behind SA’s great marina fiasco was considered news worthy Turner is said to be bankrupt and sells his assets. His major interest in Mintern “a company established by Mr Turner to handle the marina project” is sold to the Burloch Group of companies”. “Acquisition of the project “came to quite a few millions” according to Mr Burloch”. http://www.aic.gov.au/media_library/conferences/business/parker.pdf  “charges have been laid against a number of directors of Pro-Image Studios, alleging negligence and breaches of director's duties in that a profit of almost $20 million was recorded for the 1987/88 financial year when in fact a loss of approximately $2 million was disclosed in the management accounts: dividends of almost $7 million were paid out by the company.”    This information was not considered news worthy by News Ltd. newspapers or any South Australian news media.

The man behind SA’s great marina fiasco was considered news worthy
Turner is said to be bankrupt and sells his assets. His major interest in Mintern “a company established by Mr Turner to handle the marina project” is sold to the Burloch Group of companies”. “Acquisition of the project “came to quite a few millions” according to Mr Burloch”.
http://www.aic.gov.au/media_library/conferences/business/parker.pdf “charges have been laid against a number of directors of Pro-Image Studios, alleging negligence and breaches of director’s duties in that a profit of almost $20 million was recorded for the 1987/88 financial year when in fact a loss of approximately $2 million was disclosed in the management accounts: dividends of almost $7 million were paid out by the company.” This information was not considered news worthy by News Ltd. newspapers or any South Australian news media.

 

Australian Securities Commission press release 93/225 27 September 1993 Pro-Image Studios Ltd – Another Director Charged* William Turner is charged with 29 charges under the Companies Code and 45 charges under the Victorian Crimes Act. “Seventy-one of the charges relate to the receipt of $18 million during 1987 by Mr Turner and others to the detriment of Pro-Image.”  This information was considered news worthy and appeared in a newspaper article published by News Ltd.’s ‘The Advertiser’ newspaper and has since been erased from records of Australian newspapers published, fraudulently sold by Australian state and national public libraries as archives of newspapers. Only by reading the news article was I aware of the information and requested the press release from the Australian Securities Commission (ASC since renamed Australian Securities and Investment Commission ASIC)

Australian Securities Commission press release 93/225 27 September 1993
Pro-Image Studios Ltd – Another Director Charged*
William Turner is charged with 29 charges under the Companies Code and 45 charges under the Victorian Crimes Act. “Seventy-one of the charges relate to the receipt of $18 million during 1987 by Mr Turner and others to the detriment of Pro-Image.”
This information was considered news worthy and appeared in a newspaper article published by News Ltd.’s ‘The Advertiser’ newspaper and has since been erased from records of Australian newspapers published, fraudulently sold by Australian state and national public libraries as archives of newspapers. Only by reading the news article was I aware of the information and requested the press release from the Australian Securities Commission (ASC since renamed Australian Securities and Investment Commission ASIC)

Australian Securities Commission press release 95/177 10 November 1995 Pro-Image Studios Ltd – three defendants committed to stand trial* ASC charges brought against Pro-Image Studios Ltd will proceed for some Directors. “All charges laid against three other Pro-Image Studios directors, Kevin Patrick Donovan, Stephen James Howard and William Edward Turner, were dismissed by the committal Magistrate.”

Australian Securities Commission press release 95/177 10 November 1995
Pro-Image Studios Ltd – three defendants committed to stand trial*
ASC charges brought against Pro-Image Studios Ltd will proceed for some Directors.
“All charges laid against three other Pro-Image Studios directors, Kevin Patrick Donovan, Stephen James Howard and William Edward Turner, were dismissed by the committal Magistrate.”

SAAMC 14 Feb 1996 ‘Our Telephone communication this morning’ Correspondence dated 14 February 1996 from the South Australian Assets Management Corp. (SAAMC – that part of SA Treasury that took control of the State Bank of South Australia’s bad debts before SBSA was sold)  The author Andrew G. Anastasiades Head of Treasury and Finance refers to a telephone conversation that I had with him early that day in which I raised issues of SA’s concealed public debt related to SBSA’s “Off Balance Sheet” company ‘Kabani’ and the Marino Rocks marina and its developers William Turner and Alan Burloch.  Mr Anastasiades claims to have referred the issues we discussed to the office of the SA Crown Solicitor “for his response”.       The SA Crown Solicitor was in February 1991 appointed to a ‘State Bank advisory group’ with SBSA Chairman David Simmons who was also a Director of SBSA’s “Off Balance Sheet” company ‘Kabani’ and BFC.  The ‘State Bank advisory group’ was formed to manage the funds of taxpayer bailout of the Bank and “supervise the work necessary to ensure the structure and operation of the bank is correct”.  (file ‘11 Feb 1991 pg 7 SBSA’)

SAAMC 14 Feb 1996
‘Our Telephone communication this morning’
Correspondence dated 14 February 1996 from the South Australian Assets Management Corp. (SAAMC – that part of SA Treasury that took control of the State Bank of South Australia’s bad debts before SBSA was sold)
The author Andrew G. Anastasiades Head of Treasury and Finance refers to a telephone conversation that I had with him early that day in which I raised issues of SA’s concealed public debt related to SBSA’s “Off Balance Sheet” company ‘Kabani’ and the Marino Rocks marina and its developers William Turner and Alan Burloch. Mr Anastasiades claims to have referred the issues we discussed to the office of the SA Crown Solicitor “for his response”.
The SA Crown Solicitor was in February 1991 appointed to a ‘State Bank advisory group’ with SBSA Chairman David Simmons who was also a Director of SBSA’s “Off Balance Sheet” company ‘Kabani’ and BFC.
The ‘State Bank advisory group’ was formed to manage the funds of taxpayer bailout of the Bank and “supervise the work necessary to ensure the structure and operation of the bank is correct”. (file ‘11 Feb 1991 pg 7 SBSA’)

A copy of a page of ‘The Advertiser’ newspaper published on page 6 on 11 February 1991 that still exists within the fake records of Australian newspapers published that Australian state and national public libraries fraudulently sell as archives of newspapers published. The news article headlined “Warning signs were there for more than 14 months” refers to news articles previously published regarding the changing SBSA valuation of its “Off Balance Sheet” companies.   Those news articles have been erased from the false records sold as archives of newspapers published.

A copy of a page of ‘The Advertiser’ newspaper published on page 6 on 11 February 1991 that still exists within the fake records of Australian newspapers published that Australian state and national public libraries fraudulently sell as archives of newspapers published. The news article headlined “Warning signs were there for more than 14 months” refers to news articles previously published regarding the changing SBSA valuation of its “Off Balance Sheet” companies. Those news articles have been erased from the false records sold as archives of newspapers published.

A copy of a page of ‘The Advertiser’ newspaper published on page 6 on 11 February 1991. The news articles headlined “How SA will fund the rescue” refers to SBSA Chairman (also BFC & “Off Balance Sheet” ‘Kabani’ Director) David Simmons’ appointment “A State Bank advisory group” to “supervise the work necessary to ensure the structure and operation of the bank is correct.

A copy of a page of ‘The Advertiser’ newspaper published on page 6 on 11 February 1991. The news articles headlined “How SA will fund the rescue” refers to SBSA Chairman (also BFC & “Off Balance Sheet” ‘Kabani’ Director) David Simmons’ appointment “A State Bank advisory group” to “supervise the work necessary to ensure the structure and operation of the bank is correct.

Correspondence dated 14 February 1996 from the South Australian Assets Management Corp. (SAAMC) Ron Rechner Office Manager / Accredited FOI Officer in which he acknowledges my payment of the fee for a Freedom of Information (FoI) release of my employment records and SAAMC communications with me and the SA Crown Solicitor including that referred to as being “for his response” in SAAMC Andrew G. Anastasiades Head of Treasury and Finance correspondence to me dated 14 February 1996. There has never been any Freedom of Information (FoI) release made by SAAMC, SA Treasury [or SA Police].

Correspondence dated 14 February 1996 from the South Australian Assets Management Corp. (SAAMC) Ron Rechner Office Manager / Accredited FOI Officer in which he acknowledges my payment of the fee for a Freedom of Information (FoI) release of my employment records and SAAMC communications with me and the SA Crown Solicitor including that referred to as being “for his response” in SAAMC Andrew G. Anastasiades Head of Treasury and Finance correspondence to me dated 14 February 1996.
There has never been any Freedom of Information (FoI) release made by SAAMC, SA Treasury [or SA Police].

ASIC pg 1. 4 March 2015 jpg

Correspondence dated 4 March 2015 from an unidentified author said to be an employee of the Australian Securities and Investment Commission ASIC.   “Pro-Image Studios was de-registered on the 19 December 2014.” “ASIC does not intend to comment on the actions of our predecessor, the ASC’s conduct of enforcement proceedings.”

Correspondence dated 4 March 2015 from an unidentified author said to be an employee of the Australian Securities and Investment Commission ASIC.
“Pro-Image Studios was de-registered on the 19 December 2014.” “ASIC does not intend to comment on the actions of our predecessor, the ASC’s conduct of enforcement proceedings.”

Australian Professor Alan Dupont opinion published 7 July 2015 by News Corp. Aust.

Australian Professor Alan Dupont opinion published 7 July 2015 by News Corp. Aust.

Email sent to Alan Dupont Professor of international security at the University of NSW appears below. Objectionable opinions of Professor Dupont have recently been published by Rupert Murdoch’s Australian News Corp. Australia news media.  There was no firewall preventing unpaid access to the Internet news article which appears below. The News Corp. Aust. firewall is today 19 July 2015 demanding money to read the published Opinion of Professor Alan Dupont. I, like very many users of the Internet, would never pay for News Ltd. Australia’s garbage journalism.

I have perhaps breached email etiquette by not waiting longer for a reply from Professor Dupont before posting my correspondence to this website but if past experience of my attempts at communication with Rupert Murdoch and his subordinate employees (including Australian politicians) is any indication, I have good reason to doubt that Professor Dupont will respond.

I have to consider the real possibility that emails that I have sent and received from Australian edu.au email addresses (Australian Universities & other educational establishments) is intercepted or even had replies sent to me from those addresses that are not from the people that are claimed by the Universities’ websites to be sending and receiving email through those addresses.   Australian media and government websites do undoubtedly present false and misleading information on those websites. The information presented as established facts on those websites can & does change. Wikipedia is also used by Australian authorities to publish false & misleading information.

News Corp. Aust. media corruption & published opinion of Alan Dupont ‏

Roger Bates    7/16/2015

To: a.dupont@unsw.edu.au Cc: suelette@unimelb.edu.au, bojones@unimelb.edu.au

From:  Roger Bates (rjrbts@hotmail.com)
Sent: Thursday, July 16, 2015 3:57:15 PM
To: a.dupont@unsw.edu.au (a.dupont@unsw.edu.au)
Cc: suelette@unimelb.edu.au (suelette@unimelb.edu.au); bojones@unimelb.edu.au (bojones@unimelb.edu.au)

1 attachment (341.0 KB)   Opinion of ALAN DUPONT.pdf

Alan Dupont Professor of international security at the University of NSW, published 7 July 2015

Important information regarding News Corp. Australia media corruption 

Julian Assange, Edward Snowden helping our enemies      Published opinion of Alan Dupont

The Australian – ‎Jul 6, 2015

Are these not the mass surveillance states to which Assange and Snowden should direct their anger, rather than the West, where institutionalised checks and balances and a capacity for self-correction ensure that we don’t go down the Orwellian “Big Brother” path?”  – referring to the claim that “Iran and North Korea practise even more censorious forms of electronic surveillance over their citizens.”

“There is more than just a whiff of hypocrisy and partisanship in the sermonising of both that undermines their claim to speak the truth and their palpably false accusations that democracies, such as the US and Australia, are the worst offenders against civil ¬liberties and privacy.”

 

Professor Alan Dupont and others,

I’ve read your News Corp. Australia (News Ltd. before rebranding) Internet news article dated 6 July 2015 http://www.theaustralian.com.au/opinion/julian-assange-edward-snowden-helping-our-enemies/story-e6frg6zo-1227431208853  Please consider the following important information.

Yes, the hypocrisy is truly nauseating but it is your hypocrisy in claiming that the “West, where institutionalised checks and balances and a capacity for self-correction” exists, apparently claiming that Australia and Australian news media, in particular News Ltd. that employs you, has “institutionalised checks and balances and a capacity for self-correction”.

The fact is News Ltd.’s newspaper publishing state monopoly newspapers – Adelaide South Australia newspapers being my experience – are responsible for the destruction of my former employer the State Bank of SA (SBSA) and the billions of dollars of still unaccounted for public debt created by its bankruptcy.

By publishing false and misleading information and creating circumstances of fear for those who could have acted for the benefit of taxpayers (SA’s parliamentary Opposition party & MP for my electorate SA Shadow Treasurer Stephen Baker MP) News Ltd. prevented the early detection & acknowledgement of SBSA’s debt and its true financial position & circumstances (concealed by the illegal use of “Off Balance Sheet” companies) ensuring that its debt accumulated over several years to eventually bankrupt South Australia.

Some of evidence of the fake records of Australian newspapers published that are fraudulently sold as ‘archives’ by Australian state and national public libraries can be viewed at https://rjrbtsrupertsfirstnewspaper.wordpress.com/2015/07/ , presented to you,  & other News Ltd. journalists who are well of the facts of Australian news media corruption and the crimes and maladministration that those fake records and trash News Ltd journalism conceals.  The list of newspaper articles erased from publicly accessible taxpayer funded libraries’ records is incomplete.

As a Professor of international security at the University of NSW employed by Australian taxpayers and a News Ltd. journalist, you have access to recourses that will allow you to uncover even more of the evidence of the alliance of news media, state and federal Australian governments of both political parties, law enforcement and organized crime to deceive the Australian public.

It is noteworthy that a newstext.com.au 7 page list of newspaper articles published in Adelaide SA found using search terms ‘Frank Carbone’ was sent to me by the Australian Press Council. Those 7 pages can be viewed at https://rjrbtsrupertsfirstnewspaper.wordpress.com/2015/07/ .

Frank Carbone, a member of a terrorist crime gang responsible for the “unsolved” bombing murder of a policeman, was charged with co-accused SA Police with corruption offences but just like his fellow gang members was never prosecuted for his crimes.  From what was published by News Ltd. – some of which has been altered for the (fake) ‘archives’ – it is clear that he and his crime gang & SA police associates have been given very special consideration by News Ltd. news media.

Your use of language, “ensure that we don’t go down the Orwellian “Big Brother” path”, accusations of “failing the key test of truth-seeking”, “democratic state”, “laws of the land and the judgments of the people at an election”, “despite their occasional mistakes and misjudgments, democratic governments” (actually under the control of and indebted to News Ltd. & US citizen Rupert Murdoch whom all newly elected Prime Ministers must immediately consult) displays hubris and moral arrogance t in your self-appointed role as the guardian of truth and righteous behaviour. Rupert Murdoch would be pleased that Australians are so deceived.

The greatest enemy & most immediate danger to Australians and Australian democracy are not Iran, China and North Korea but Australia’s corrupt journalism and news media that is dominated by one news media organization controlled by a dangerous sociopath whose only consideration of the public, South Australians who gave him his start in building his media empire, is how best he can abuse, manipulate and exploit them for his own personal gain and pervert satisfaction.

Australians deserve the right to be able to access true archives of newspapers published though our public libraries & not be financing our own deception.    The facts of fake records of Australian newspapers being sold as archives & being exported to foreign countries should be newsworthy. Not being newsworthy or even comment worthy (News Ltd. does not deny the facts) provides some insight into News Ltd.’s and your integrity and standards of journalism.

Your opinions published can in part be forgiven in consideration of your ignorance. After being informed, your failure to act with courage for the common good and benefit of all Australians will be unforgiveable.

You are invited to respond to this correspondence, ask me reasonable, relevant questions the answers to which will permit your better understanding of the issues I have raised, and allow my further communication to you to assist your involvement in rectifying these problems of Australian news media corruption.

Yours Sincerely,

Roger J. Bates  16 July 2015

A copy of this correspondence is also attached as a pdf. document

The WordPress website I’ve directed you to is a little rough* & will be redone but it does contain most or at least some of the essential information, including details of SBSA’s “Off Balance Sheet” companies’ debt that was never publicly revealed but concealed with the assistance of News Ltd.  (*me being illiterate & having problems of hacker(s))

Please have the courage to reply to me & allow me to provide you with more.

………………………..

Julian Assange, Edward Snowden helping our enemies   theaustralian   7 July 2015

http://www.theaustralian.com.au/opinion/julian-assange-edward-snowden-helping-our-enemies/story-e6frg6zo-1227431208853

Julian Assange, Edward Snowden helping our enemies

ALAN DUPONT      Professor of international security at the University of NSW

THE AUSTRALIAN

JULY 07, 2015 12:00AM

WikiLeaks, led by the controversial Australian Julian Assange, is back in the news, accusing the US of spying on French President Francois Hollande and his two predecessors.

 

Meanwhile, from his Moscow hide-out American whistleblower and speaker of “truth” Edward Snowden continues to wreak damage on Western intelligence by drip-feeding journalists from the trove of 1.7 million secret documents he stole from his former employer, the US National Security Agency.

Both men justify their exposes by claiming the US and its UKUSA intelligence partners (Britain, Australia, Canada and New Zealand) are not only guilty of conducting mass surveillance of their citizens but are also the worst global ­offenders.

If true, then Assange and Snowden are doing us all a favour and the heroic status they have attained among their supporters is entirely warranted.

In reality, both men are guilty of a highly selective treatment of the intelligence universe they purport to reform, and of failing the key test of truth-seeking: a demonstrated capacity for impartiality and objectivity.

Both qualities are notably absent in the approach of Assange and Snowden to the complex moral, practical and legal issues surrounding surveillance and intelligence collection in an era of heightened national-security risk.

Despite the release of 61,000 diplomatic cables from the Saudi Arabian foreign ministry last month, overwhelmingly the ­WikiLeaks and Snowden disclosures have been detrimental to the interests of the Western ­democracies.

Assange and Snowden go to great lengths to highlight and excoriate the perceived iniquities of the UKUSA partners.

But they have virtually nothing to say about the intelligence and surveillance practices of the many authoritarian states and non-state actors who are essentially free of any legal or moral constraints and where notions of public accountability, if they exist at all, are more honoured in the breach.

More than 30 countries have a well-developed capacity to monitor their own people on a regular basis. Many do so in a far more intrusive and unrestrained way than would ever be possible in the US or Australia.

China’s “great firewall”, for example, is specifically designed and calibrated to impede the free flow of ideas and information as well as to monitor and intercept virtually all domestic communications at the whim of the government.

Iran and North Korea practise even more censorious forms of electronic surveillance over their citizens.

Are these not the mass surveillance states to which Assange and Snowden should direct their anger, rather than the West, where institutionalised checks and balances and a capacity for self-correction ensure that we don’t go down the Orwellian “Big Brother” path?

And what of Islamic State, al-Qa’ida and their bedfellows? Prolific and adept users of the internet for recruiting and propaganda, the idea of privacy is anathema to the collectivist, totalitarian world they promote.

Assange and Snowden are strangely silent on the excesses and serial abuses of privacy committed by the real Big Brothers of the internet age.

There is more than just a whiff of hypocrisy and partisanship in the sermonising of both that undermines their claim to speak the truth and their palpably false accusations that democracies, such as the US and Australia, are the worst offenders against civil ­liberties and privacy.

There is a very good reason we have not seen a Russian Snowden or a North Korean Assange.

Far from enjoying celebrity status, their certain fate would be arbitrary incarceration or an assassin’s bullet as neither Moscow nor Pyongyang would ever tolerate such a challenge to their control of information and power.

Yet Snowden continues to enjoy the protection of his Russian hosts, all the while maintaining the highly sensitive intel­ligence secrets he stole from the US government could not be compromised by the formidable Russian intelligence services because he knew how to protect them.

Last month the British government confirmed what had been long suspected in Western intelligence circles: Russia and China are in possession of all the ­secret documents taken by Snowden and have cracked their ­protective codes.

So much for Snowden’s misplaced confidence “that no intelligence service” could “com­pro­mise the secrets I continue to protect”.

By the admission of British Prime Minister David Cameron, this has been a serious blow to British intelligence operations in Russia and China. And there may well be consequences for Australia as well.

Perhaps the most serious of these is the compromise of advanced techniques and capabilities that are crucial to the competitive edge that the UKUSA partners have long enjoyed over other countries in intelligence collection and analysis.

As a fully paid-up member of this exclusive club, these capabilities are a vital element of our overall defence and national security system. Their loss is no trifling matter.

Rather than doing us all a favour, the reality is that the ­selective leaking of the intelligence and diplomatic secrets of liberal democracies has most advantaged illiberal states and terrorist groups.

Assange and Snowden have shed no light at all on their intelligence and surveillance activities that are pervasive, unconstrained by privacy or human rights considerations and designed to perpetuate the conditions Assange and Snowden rail against.

The spuriousness of their claims to be protecting privacy and civil liberties is surpassed only by the hubris and moral arrogance they display in their self-appointed roles as the guardians of truth and righteous behaviour.

In a democratic state, such judgments are properly left to the appointed institutions: the executive, legislature and ­judiciary.

Each must operate within a system of checks and balances; government determinations on privacy, surveillance and intelligence are ultimately subject to the laws of the land and the judgments of the people at an election.

Yet Assange and Snowden see themselves as the sole arbiters of such weighty and complex decisions in pursuit of an elusive truth only they are morally equipped to determine.

In an imperfect world, and despite their occasional mistakes and misjudgments, democratic governments still will deliver better privacy and national security outcomes than the Assanges and Snowdens of this world.

Alan Dupont is professor of international security at the University of NSW and a non-resident fellow at the Lowy Institute.

Australian newspaper’s news articles published ERASED from the now fake records of newspapers published sold as archives – also exported to the UK – Listed incomplete

Fake records of Australian newspapers published sold as archives and concealing Australian crimes and corruption

Australian newspaper news articles published that have since been erased from publicly accessible records that are now fake records sold as archives – an incomplete list

The corruption of Australian governments of political parties, Australian state and federal law enforcement and news media

A list of some of the news articles published by Rupert Murdoch’s News Ltd. (News Corp.) newspapers in Adelaide South Australia that have been erased from Australia state and national public libraries’ records that are fraudulently sold as ‘archives’ of newspapers published.

Rupert Murdoch has maintained his South Australian newspaper publishing state monopoly since starting the first newspaper he ever owned, the afternoon daily tabloid the ‘News’, in Adelaide. The last six years of the ‘News’ being published, 1992 to 1998, are said to have never been published.
Claims by News Corp., ABC & Australian government Internet websites that the ‘News’ closed in 1992 are false. The ‘News’ was published until the late 1990s & was closed less than a year before Adelaide’s News Ltd. morning broadsheet newspaper ‘The Advertiser’ became a tabloid format in 1998. (see below for further misleading information from the Australian Press Council referring to an ABC website)

The evidence that news articles now missing from ‘archives’, were published

A News Ltd. ‘The Advertiser’ newspaper article headlined “Warning signs were there for more than 14 months” dated 11 February 1991, referring to the bankruptcy of the State Bank of South Australia (SBSA), that makes reference to news articles previously published – that have since been ERASED from all publicly accessible records, is still preserved in the now fake records of newspapers published that Australian state and national public libraries sell as authentic archives. This news article still preserved is evidence that they were published. That the news articles published have since been erased from State Library of SA records of newspapers published (sold as archives by all Australian state and national libraries and the British Libraries UK London Colindale) is known to Australian state and federal politicians, law enforcement authorities and the UK government, UK PM Cameron & UK Minister for Culture Ed Vaisey.

Australia’s Australian Competition and Consumer Commission (ACCC) claims that the sale of fake records of newspapers published as genuine archives is not within the ACCC definition of commerce and therefore not illegal under laws the ACCC enforces. South Australia’s News Ltd. and the taxpayer funded Australian Broadcasting Corporation (ABC ) news media co-operation (combined being virtually 100% of SA media) in the deception of the public is ignored by the ACCC. The ACCC response letter dated 31 January 2011 appears below.

The Australian Press Council (APC) claims that the sale of archives (false or genuine & accurate) is a commercial enterprise not an issue of journalism/Editorial standards that the APC can seek any response from its APC member News Ltd. (News Corp. Australia – controlled by Rupert Murdoch) or have its membership adjudicate. The facts of false and misleading information being published by News Ltd.’s South Australian newspapers are ignored justified by the APC being limited to accepting complaints regarding issues that are less than one year old.

The missing news articles refer to the State Bank of SA’s illegal “Off Balance Sheet” companies and their changing valuation that enabled the bank to conceal debt that became public debt. Details of the never disclosed State Bank of SA “Off Balance Sheet” debt, that became public debt concealed, appear below. The illegal (but crimes never prosecuted) “Off Balance Sheet” debt relates to the bank’s relationship to the Marino Rocks marina development never built and its developers.

Past and present South Australian state governments, SA Treasurers and the SA Asset Management Corp. continue to conceal public debt caused by the multi-billion dollar bankruptcy of the State Bank of SA that was announced as a “Billion Dollar Bailout” (Rupert Murdoch’s News Ltd. Adelaide SA newspaper ‘The Advertiser’ front page headline February 1991 that has since been erased from public records). Australian politicians of both political parties refuse to indicate their recollection of events and News Ltd.’s newspaper reporting of them. To do so would likely be considered by US citizen Rupert Murdoch as an indication of their disloyalty. Australian law enforcement authority officers and politicians cannot have a career in their chosen professions without Rupert Murdoch’s approval.

Appearing below – A list of newspaper articles published referring to the State Bank of South Australia (SBSA) and reporting the SBSA bankruptcy that left a multi-billion dollar debt to SA taxpayers (still in 2015 never accounted for) that have been erased from publicly accessible records of Australian newspapers published and (in part) replaced with material never published on the days for which the records have been altered

(1)Published in May 1989 front page headlines “State Bank $200 Mill. Loan to Equiticorp NZ.” with the text of the news article reporting that Tim Marcus Clarke was the Managing Director of both the State Bank of South Australia and Equiticorp NZ when the $200 Million loan was made in 1986. ERASED The money was never recovered by South Australia.

(2) Published in late December 1990. Front page headlines with reporting of State Labor Party government back bencher Terry Groom (of the law firm Duncan, Groom and Hannon) resigning from the Australian Labor Party and becoming an independent member of South Australia’s parliament ERASED and

(3) within days, a front page news article reporting that Terry Groom MP was offered and had accepted a ministerial portfolio by the state government leader SA Premier and state Treasurer John Bannon, in return for his continued parliamentary vote for the then South Australian state Labor party government. ERASED A SA hung parliament that would have required an immediate election was avoided and the SA Labor Party government continued until December 1993. John Bannon eventually resigned as SA Premier/Treasurer nearly a year before the December 1993 state election, due to public anger over SBSA’s bankruptcy public debt.

(4) Published in late January or early February 1991 a front page newspaper article with the headline reporting the stated claim by the State Bank of South Australia that the “Off Balance Sheet” entities of the State Bank of South Australia (Company ‘Kabani’ first referred to in October 1990) have an over-all surplus of funds with its assets greater than its liabilities. ERASED – and within few days

(5) Published within a few days of (4) above; front page headlines with news reporting that the State Bank of South Australia “Off Balance Sheet” entities have an over-all debt of $31 Million with its assets less than its liabilities. ERASED

(6) Published in February 1991; front page headlines “Billion Dollar Bailout” with the news article reporting that the State Bank of South Australia requires its immediate access to taxpayer funds of one billion dollars in order to continue to operate. (The first Billion Dollars – SBSA’s bankruptcy public debt eventually became unspecified billions of dollars). ERASED

Politicians (members of parliaments past and present in 2015 – of both political parties) some of whom were MPs in government or of the parliamentary Opposition Party when the missing news articles were published and are MPs today in 2015, decline to indicate their recollection of events. The headline “Billion Dollar Bailout”, now one of many missing from the public libraries’ records, is difficult to forget.
The news articles referred to in (4) and (5) above relating to the changing value of SBSA “Off Balance Sheet” companies, although removed from publicly accessible records, are still referred to on the page 6 published 11 Feb 1991 by Rupert Murdoch’s Adelaide ‘The Advertiser’ newspaper article headlined “Warning signs were there for more than 14 months”, that is still preserved with Australian public library records of newspapers published. Australian authorities including Australian state ‘Independent Commissions Against Corruption’ ICAC (Crime and Misconduct Commission CMC in Queensland) have so far declined to acknowledge this still existing reference to newspaper articles published (now erased from records) as evidence that they were published.
The news article “Warning signs were there for more than 14 months” of 11 February 1991 can be viewed below. The news articles that it refers to no longer exist within publicly accessible state and national taxpayer funded libraries ‘archives’ of newspaper published. News Ltd. newspaper editors and Rupert Murdoch decline the invitation to acknowledge that the records – also exported to British Libraries UK London Colindale – are fake, or that the records are accurate and evidence that the missing news articles were never published.
In the newspaper articles headlined “Warning signs were there for more than 14 months” Journalist David Hellaby has written & Adelaide’s News Ltd.’s ‘The Advertiser’ has published;
“In December the debate boiled over. December 5 – The Bank admitted the group had 58 off-balance- sheet (OBS) companies, not four as people were first led to believe. Mr Clarke said the OBS companies had assets of $359 million, against liabilities of $267 million. Fifty-three of the companies were associated with Beneficial.
Mr. Clarke appealed to the opposition not to politicise the bank.
December 7 – The bank changed its story and admitted the OBS companies were not in the black as first claimed but $31 million in the red.
December 8 – The Advertiser revealed many of the off-balance-sheet companies might not qualify as such because they were legally subsidiaries and therefore should have been included in the group balance sheet from the day they were created. It also revealed that the way some of them were structured, they could be used to hide losses and bad loans.”

The Advertiser, in the above text that appears in the page 6 newspaper article dated 11 February 1991 that is still within publicly accessible Australian library records, exaggerates with (in part false) claims of its reporting of events, its role in exposing the State Bank of SA’s state of bankruptcy, while referring to a distorted account of its reporting that does not exist with records of Australian newspapers published preserved by Australian taxpayer funded state and national libraries.
There was no “December 8” news article published revealing anything about the legality of SBSA’s “Off Balance Sheet” companies. While it is impossible to demonstrate precise details of the corruption of the records of newspapers published without access to a real archive (apart from the obvious evidence presented here), I am sure that nothing was published concerning SBSA “ Off Balance Sheet” companies during December 1990 before the Christmas/New Year (slow news reporting period) front page news article reporting of State Labor Party government back bencher Terry Groom (of the law firm Duncan, Groom and Hannon) resigning from the ALP and becoming an independent member in SA’s parliament and the only days later reporting that Terry Groom MP had accepted a ministerial portfolio by the state Premier/Treasurer John Bannon, in return for his continued parliamentary vote for the then SA Labor party government, after which the headlines “State Bank in loans setback”, “58 firms in State Bank Web” & “Our companies in the red – State Bank” that no longer exist within publicly accessible records as published at any time, were published.
I have viewed public library records throughout Australia & those of British Libraries UK London Colindale (2004 & 2011) for these months & was unable to locate the news articles apart from in 2011 viewing, (unable to obtain a copy – copy machine out of order) of the January 1991 “58 firms in State Bank web” which did not & still does not exists in Australia’s accessible records.

It was with SA Legal Services Commission (SA LSC) funding that I was represented by SA MP Terry Groom’s law firm, Duncan Groom & Hannon, in a July 1991 Workcover Review hearing Bates versus SBSA that I gave sworn testimony describing the State Bank of SA’s relationship to the Marino Rocks marina developers, only to have my testimony erased from the records of proceedings of the forum I had given it. That corrupt legal representation was provided by the SA Legal Services Commission (LSC) knowing of the obvious conflict of interest of having a SA state government MP’s law firm represent me while I intended to obtain a record of the information, my testimony, concerning the corruption of my former employer SBSA, which would embarrass the then state government when its corruption was exposed. The SA Legal Services Commission refused to allow any change of my legal representation & insisted that the law firm Duncan, Groom and Hannon represent me or there would be no grant of legal aid and no opportunity for me to give my sworn testimony & receive a record of my detailing the State Bank of SA’s relationship to the Marino Rocks marina developers and its associated losses (that became public debt never recovered & concealed) that motivated my former employer to arrange harassment & abuses I experienced in the last few years of my employment during which the bank’s management declined my requests that they address the issues of the bank’s financial position and impending bankruptcy.

The obvious conflict of interests of having Duncan, Groom and Hannon representing me was ignored by the SA LSC & later the SA legal practitioners’ complaints committee that insisted that DGH lawyer Richard John repay me money he had demanded & received from me by fraud. (fraud – to obtain a benefit or avoid an obligation by the use of deceit)

The conflict of interests of law firm Duncan, Groom and Hannon was said to be addressed with the law firm DGH recruiting “Independent” barrister David Bamford. Barrister Bamford, who witnessed me giving sworn testimony that was corruptly erased from the record, later became the endorsed ALP candidate for Terry Grooms electorate of ‘Hartley’ for the December 1993 SA state election. Bamford was a member of the political party in government & not ‘independent as was claimed. He lost the electorate of ‘Hartley’ to Liberal Party candidate Joe Scazi.

(7) Published in February 1991; front page headlines “Bank Documents Shredded” with news article reporting that the State Bank of South Australia has for the previous few days, had its shredding machines in its head office (King William St Adelaide) operating 24 hours a day destroying documents. ERASED – A different version with the words “Bank Documents Shredded” as a sub-headline has been created and exists in the preserved Australian library records.

(8) Late September (or early October) 1993 Adelaide’s ‘The Advertiser’ newspaper published news article under the headline “Pro-Image Studios – Another Director charged” referring to Australian Security Commission (ASC aka ASIC) charges against Director of Pro-Image Studios William Turner. ERASED – William Turner had previously been referred to in the news media as a developer of a marina at Adelaide’s beachside suburb Marino Rocks & in News Ltd.’s ‘News’ afternoon daily tabloid newspaper front page news article of 5 October 1989 appearing below, inaccurately referred to as bankrupt.
An ASC Media Release dated 27 September 1993 ASC ref ASC 93/225 on which the missing news article with the exact wording was based, appears below. I was only able to in 2005 request and obtain a copy of this ASC Media Release because I knew it must exist having read the Adelaide News Ltd. news article reporting that has now been erased from the publicly accessible records of newspapers published.

(9) In mid-November 1995 News Ltd.’s Adelaide SA newspaper published a news article referring to all Australian Securities Commission (ASC aka ASIC) charges against Pro-Image Studio Director William Turner of September 1993 had been dropped. ERASED – No explanation as to why those charges were dropped was mentioned in the newspaper article published that is now missing from the now fake publicly accessible records of Australian newspapers published. In 2005 the ASIC formerly known as ASC confirmed the date of the dropping of ASC charges against William Turner.
As a result of my 2015 correspondence with the Australian Securities Investment Commission (ASIC a.k.a. ASC – Australia’s financial reporting compliance law enforcement authority) I was provided with the ASC Media release dated 10 November 1995 ASC ref ASC 95/177 (appears below) The ASC in 2015 has claimed to have lost my correspondence of 2005.
The ASC has recently in 2015 refused to allow my further communication with them concerning their involvement with the continuing conspiracy of Australian politicians, governments, law enforcement authorities and news media to conceal Australian crimes, corruption and maladministration that includes the failures of Australian financial reporting authorities to enforce laws (example – reporting requirements & the State Bank of SA’s illegal “Off Balance Sheet” companies that concealed debt) that lead to billions of dollars of public debt the details of which are still illegally concealed by the South Australian government, SA Treasury/ SA Assets Management Authority (SAAMC).
An ASIC letter dated 4 March 2015 (ASC ref. 4345/15) in which ASC claims to have addressed issues of their corruption appears below. The author, who has re-written my correspondence in order to misrepresent it, has not identified himself/herself.

(10) A small newspaper article of mid-November 1995 in which SA state Treasurer Stephen Baker (Liberal Government elected in December 1993 –MP for my electorate of ‘Waite’, Stephen Baker MP was SA’s state Shadow Treasurer prior to December 1993) takes credit for the unexpected recovery of $20Million of State Bank taxpayer debt and says that he will announce the origin of the recovered debt “in a couple of months’ time”. ERASED – The newspaper article that appeared on about page 5 or 6, was not considered significant enough for the newspaper to follow up. Treasurer Baker never announced where the money was recovered from as he claimed he would do.

(11) During the mid-1980’s ‘The Advertiser’ newspaper published several large op-ed (opinion – editorial) newspaper articles on the front page of the ‘Business section’ of the newspaper, praising State Bank of SA Managing Director Tim Marcus-Clarke and quoting him “We must develop (SA) or risk becoming an economic backwater”. ERASED – The newspaper would have been embarrassed by these articles with the eventual disclosure of SBSA’s bankruptcy and the still unaccounted for SA public debt. ‘The Advertiser’ in news articles that have been removed from public records, referred to those who might question the wisdom of SBSA management decisions as suffering from the “tall poppy syndrome” wanting to see the bank & SA fail.

(12) The front page newspaper article published in August 1994, with photograph picturing solicitor Richard John of the law firm Duncan Groom and Hannon, reporting his conviction for fraud. The newspaper article reported that all details of his crimes and the name of his law firm had been suppressed from publication and included a photograph of lawyer Richard John. ERASED

A newspaper article (“The Advertiser” newspaper) published on the 6th. December 1994 reporting Richard John’s appearance in court for sentencing, is archived in Australian state and national public libraries. Lawyer Richard John was in August 1994 cross-examined by me in my defense on criminal charges (he falsely claimed that I had threatened to kill him) two weeks before he entered a plea of guilty to fraud related to his receiving money from his clients via his law firms trust account.

Lawyer R. John claimed to be a gambling addict, was given a suspended sentence that was appealed by the SA DPP, and he was eventually jailed. Lawyer Richard John’s perjured sworn testimony (e.g. his claim of “a computer generated demand for money” from me) and my cross-examination of him did not appear on the corrupt transcript of proceedings. I was found guilty as a result of the judges instruction to the jury on his summing up that was nothing like what appeared in the transcript. My own sworn testimony describing the relationship of SBSA to the Marino Rocks marina developers (that I watched being recorded), as given in July 1991, and that Richard John had been involved with SBSA legal counsel to edit from the record of proceedings, was also erased from the court transcript of proceedings.

The Australian Press Council APC – My complaint of February 2012 & the APC response
During Feb. 2012 I lodged a complaint with the Australian Press Council (APC) over News Ltd. news articles claiming that Australian news media is not (as) corrupt – relative to the United Kingdom News Corp. news media crimes committed & exposed for which News Corp. employees have since been convicted. The news articles were written by journalists who are aware of the fake records of News Ltd. news articles published (that are sold as ‘archives’) & the crimes that they conceal.

The APC claimed that the journalists were not claiming that Australian news media is free of corruption but that Australian news media corruption was not “similar” to that of News Corp. crimes in the UK.

In order to justify refusing to allow adjudication of the complaint [with a reply from news Ltd. & its journalists] the wording of a news article written by Tom Morton published as “as serious” were changed on the Internet website to “similar”. The News Ltd. Internet website news article has since reverted to its original wording of “as serious” to compare Australia’s media corruption to News Corp. newspaper crimes exposed in the United Kingdom.
The Australian Press Council is aware of the evidence of the corruption of Australian news media and the fake records of Australian (APC member News Ltd. A.k.a. News Corp. Australia) newspapers that are fraudulently sold as ‘archives’ by Australian public libraries.
The APC has, according to APC email I have received (appearing below), independently of my own unanswered correspondence to Australian news media (News Ltd. and the ABC), brought the issues of the corruption of the publicly accessible records of newspapers published, to the attention of their APC member News Ltd.
Several of the News Ltd. journalists authors of the news articles that were the subject of my complaints were News Ltd. Adelaide SA employees when news articles that have been erased from the records, were published. They do not deny having knowledge of the falsification of records of news articles published (the fake ‘archives’). It is inconceivable that they could not recall the publication of the missing memorable and historically significant news articles that have since been erased from publicly accessible records.
My formal complaint that the APC refused to allow to be adjudicated related to Rupert Murdoch’s News Ltd. news articles of
http://www.theaustralian.com.au/national-affairs/opinion/news-media-council-could-muzzle-debate/story-e6frgd0x-1226302085966?nk=b94380f80a576f0dea61917fb7fcc395  by Tony Abbott MP Leader of the Australian federal parliamentary Opposition Liberal National Party (LNP)

http://www.theaustralian.com.au/news/opinion/media-coverage-reflects-reality/story-fn8qlm5e-1226288737430  by Chris Kenny

http://www.adelaidenow.com.au/archive/news/penberthy-regulation-a-dated-idea/story-e6freall-1226274604422?nk=3ce8e4eb87da500f05a9e42f3746e72  by David Penberthy

http://www.adelaidenow.com.au/news/opinion/penberthy-a-handbrake-on-freedom/story-e6freall-122628819787  by David Penberthy

http://www.heraldsun.com.au/news/opinion/media-probe-hints-at-vested-interest/story-e6frfhqf-1226288238037?nk=84915def90bffd2ffa4e8910a051e1a  by David Penberthy

The publisher News Ltd. and the journalists: 1. Australian federal Opposition Leader Tony Abbott MP, 2. Chris Kenny, 3. David Penberthy and 4. Tom Morton, are all aware of the corruption of Australian news media and the corruption of records of Australian newspaper published (the fake archives) and their news media role with governments and law enforcement in assisting to conceal crimes and corruption. Journalists Kenny and Penberthy were News Ltd. employee residents of Adelaide South Australia when the news articles were published that have since been erased from the records (fake archives) while Abbott has been advised of the corruption in discussions with his political party’s colleagues (see February 2009 email from SA MP appearing below) and Tom Morton has received my unanswered correspondence.

Emails from the Australian Press Council appear below. The APCs Jack Herman reference to my previous 1994 complaint to the APC concerns News Ltd.’s ‘The Advertiser’ newspaper using the words of a SA Dept. for Public Prosecution prosecutor in headlines of a news article and falsely attributing them to me which the APC considered acceptable & not worthy of any News Ltd. reply. The outcome of that trial, a “Hung Jury”, received a much less prominent position than the first news article misrepresenting the facts and that was never corrected.

Email from the APC 9 Feb 2012 on-sold newspaper archives
from: Press Council complaints
to: Roger Bates
date: Thu, Feb 9, 2012 at 8:54 AM
subject: Re: Complaint to the Australian Press Council concerning corruption of the Australian print media.
: Important mainly because of the words in the message.
Re: Complaint to the Australian Press Council concerning corruption of the Australian print media.
Press Council complaints
2/9/12

Dear Roger Bates
The Council has received your letter of February 1 in which you raise concerns with several aspects of the behaviour of the Advertiser, Adelaide, and the news media generally. It appears that your complaint relates to the newspaper’s primarily to what you see as the corruption of its database of articles and to the form in which an archive of articles may be available to readers through libraries. Other aspects of your complaint relate to the behaviour of entities which are outside the Press Council’s area of operations, the journalism of the publisher members of the Council.
As you may recall from 1994, when you previously lodged a complaint with the Council about the reporting of your court appearances in the Advertiser, the Council deals with the editorial and article sections of newspapers and magazines and does not generally deal with advertising or the commercial operations of publications. The question of on-sold newspaper archives is clearly a question related to commercial operations and does not relate to the newspaper’s on-going journalism. The articles you cite are all well outside the usual time limit on complaints observed by the Council. Accordingly, the matter you have raised lies outside the Council’s remit.
If you believe that there has been a misrepresentation of the contents of items available from newspapers direct, or through libraries, that may well constitute a breach of Trade Practices legislation and you should take the matter up with the appropriate civil authorities.
On the question of your treatment at the hands of the Advertiser and the coverage of the scandals related to the State Bank, these matters were dealt with by the Press Council in the early 1990s and it will not be revisiting them. I do note, however, the David Hellaby’s award-winning series of articles on the collapse of the State Bank and the ensuing scandal is still available through the Advertiser archive.
Information on the Council’s Statements of Principles about media standards of practice and also a summary of the Council’s processes for dealing with complaints is available on the Council’s website (www.presscouncil.org.au).
I do not believe that the Council can assist you further in this matter.

Jack Herman
The Australian Press Council Inc
Suite 10.02, 117 York Street
Sydney 2000
p: 02 9261 1930
f: 02 9267 6826
e: complaints@presscouncil.org.au
w: http://www.presscouncil.org.au
ABN: 13 383 369 929
………………………….
APC from Jack Herman 15 Feb. 2012 ref. Carbone
from: Press Council complaints complaints@presscouncil.org.au to: Roger Bates
date: Wed, Feb 15, 2012 at 7:02 AMsubject: Re: Advertiser and News :
Important mainly because of the words in the message.
Re: Advertiser and News
Press Council complaints complaints@presscouncil.org.au
Feb 15 (3 days ago)
to me

Dear Roger Bates
Thank you for your email and the subsequent phone call.
The matters remain outside the Council’s remit. Apart from bringing your concerns o the newspaper’s attention, which I have done, there is no further action I can take.
With regard to Advertiser articles related to Frank Carbone, see the attached list of articles, covering the period August 1994 through September 1999.
With respect to the News, the State Library record of its existence is at:http://www.samemory.sa.gov.au/site/page.cfm?c=2627 It says: “Rupert Murdoch sold the News to Northern Star Holdings in 1987, and it was subsequently sold to a private firm headed by Roger Holden. The News was the last metropolitan afternoon newspaper in Australia. It closed in March 1992.”

Jack Herman
……………………………………….
The claim that Rupert Murdoch’s first newspaper Adelaide South Australia’s the afternoon daily tabloid News Ltd.’s the ‘News’ closed in 1992 is a lie.

The ‘News’ was published until less than a year before Adelaide’s only other daily newspaper the morning broadsheet format News Ltd.’s ‘The Advertiser’ became a tabloid format in 1998. The last six years of publication of the ‘News’ is said to have never been published. I lived in Adelaide until the year 2000.
The Australian taxpayer funded Australian Broadcasting Corporation (ABC) also promotes this lie with posting of the ABC website http://www.abc.net.au/stateline/sa/content/2003/s1192055.htm referring to a “Broadcast: 03/09/2004 by Adelaide ABC “Reporter: Ian Henschke” stating
“But that could be about to change, with Adelaide’s newspaper industry about to undergo its biggest shake-up since the demise of the ‘News’ in 1992.”

Henschke & the ABC know that News Ltd.’s afternoon daily tabloid was published until the late 1990 & that the ABC website claims are a lie. The ABC does not respond to the evidence of its own and other Australian news media corruption. The ABC and News Ltd.’s Adelaide South Australia newspaper publishing state monopoly media have formed an illegal anti-competition cartel to conspire to deceive the Australian taxpaying public.

Other South Australian News Ltd. journalists at the time of publication of the news articles missing from publicly accessible records (the fake archives) have become ABC employees, former News Ltd. journalists David Bevan and Matthew Abraham have become Adelaide SA ABC radio talk-back program hosts. While well aware of the facts of news media corruption they decline to inform their radio program listeners of the News Ltd. news articles erased from Australian state and national public library records of newspapers published (the fake archives) or even ask them if they can recall such memorable front page headlines as “State Bank $200 Mill Loan to Equiticorp NZ” (of May 1989) & “Billion Dollar Bailout” (February 1991) that have been erased since being published. They do not respond to my correspondence. SA Police Commissioner Mal Hyde who is well aware of SA Police corruption, is a regular guest on ‘Mornings with Matt and Dave’ to broadcast his claims of SA police being free of corruption.

The Australian Press Council’s Jack Herman’s email of 15 February 2012 reference to “The Advertiser articles related to Frank Carbone, see the attached list of articles, covering the period August 1994 through September 1999.” is of interest. The “list” refers to the 3 February 2012 News Ltd. computer generated newstext.com.au list of newspaper articles found with the search terms ‘Frank Carbone’ that he provided and that is posted to the blog and appears below.

The Australian Press Council’s Jack Herman recognized from the information and documentation that I provided (complaint to the APC) including copies of the News Ltd. newspaper articles published in Adelaide South Australia purportedly reporting crimes committed by Frank Carbone & his court appearances, that there was a problem of inconsistencies, contradictions & changes to the information concerning Frank Carbone, published by News Ltd. Those seven pages provided by the Australian Press Council appear below & demonstrate that the APC correspondence posted to this blogpost is genuine. I have no other means of obtaining access to News Ltd.’s newstext.com.au records.

Frank Carbone was my stalker from 1986 when, while employed by the State Bank of SA, I was given information on pages of SBSA Managing Director Tim Marcus Clark letterhead, boasting of the bank’s corporate loans & referring to a lesser & minor role for SBSA retail banking in which I worked would have in the bank’s future.

The information included some details of the State Bank’s ownership arrangements of companies of developers of the Marino Rocks marina & marina developer William Turner’s Pro-Image Studio’s $20 Million dollar loan from the bank. The information provided to me in 1986 did not include that the company ‘Kabani’ was “Off Balance Sheet” of the State Bank of South Australia. A summary of the information and of later events appears below.

The bank’s Chairman of the Board of Directors David Simmons also being a Director of ‘Kabani’ and the involvement of his law firm Thompson Simmons & Co. with its connection to the financial arrangements of the bank’s ownership of the marina development companies was a concern. Simmons had obviously compromised his independence & his ability to make appropriate decisions in the best interests of the bank concerning the Marino Rocks marina’s SBSA connection, was questionable.

Frank Carbone’s photograph was published by ‘The Advertiser’ newspaper in 1995 reporting his criminal charges of corruption with co-accused SA Police officers. I kept the July 1995 news article identifying Frank Carbone (see below). Carbone was during the late 1980s seen by me in the presence of other of his associates stalking me who I later discovered were SA Police officers.
These associates of Frank Carbone were later to perform a 10 July 1992 ‘Home Invasion’ of my home to steal State Bank of SA letterhead documents that I intended to show ‘The Advertiser’ journalists David Hellaby the following Monday 13 July 1992. Carbone’s associate SA Police officers (my stalkers seen with Carbone) were ‘Home Invaders’ of my home on 10 July 1992 & thieves of State Bank of SA documents I had intended to provide to Adelaide SA journalist David Hellaby with whom I had arranged the previous week to come to my home 13 July 1992. I had some months earlier suggested that he view the bankruptcy file for William Edward Turner whom I knew has SBSA connections and bad debt.
My ‘Home Invading’ thieves were the subject of my July 1992 complaint to the SA Police Complaints Authority. SBSA letterhead documents stolen were relevant to and provided to the SA Police Complaints Authority with a complaint lodged in June 1992 concerning SA Police refusing to allow my reporting of crimes of fraud committed by lawyer Richard John (law firm Duncan, Groom and Hannon – ALP politicians) who was eventually convicted of fraud in 1994 and jailed. The Police Complaints Authority claimed in a letter dated 2 November 1992 that they had used “defective” recording equipment to accept my complaints of June and July 1992. (file ‘PCA 2.11.1992’)

Frank Carbone was also reported in ‘The Advertiser’ newspaper as being a member of an organized crime gang & co-accused for crimes regarding amphetamines with his associate crime gang members. Adelaide’s News Ltd. newspaper reporting refers to Carbone (during a bail application) as said to be inclined to destroy evidence and be able to contact “rogue police”. News articles reporting crimes of Frank Carbone have been erased or altered for the Australian libraries’ records of newspapers published fraudulently sold as ‘archives’.
The newstext.com list of news articles found with search terms “Frank Carbone” provided by the Australian Press Council (referred to in the APC email dated 15 February 2012) can be viewed below. Other news articles reporting his arrests, crimes and court appearances, can be viewed on a future posting to this WordPress website. News articles reporting crimes that Frank Carbone and his associates, co-accused organised crime gang members and Australian police officers, have been erased and altered for the fake records of newspapers published that are sold as achives.
The July 1995 ‘The Advertiser’ newspaper front news articles with the photograph Frank Carbone also appears below in this blog post, refers to Frank Carbone being charged with corruption related offences with co-accused SA police officers as a result of investigations into complaints lodged with the SA Police Complaints Authority in June 1993 and police having raided Carbone’s business, Eagle Investigations and seizing documents and computer files. The copy of the news article is a photocopy of the original news article that was published in July 1995. Some News Ltd. (Rupert Murdoch) news articles reporting on the crimes of Frank Carbone have been altered for the records of newspapers published (the fake archives) fraudulently sold as authentic archives.
The news article published 13 July 1995 reporting the crimes of Frank Carbone & co-accused police refer to police believing that documents in Carbone’s possession contain information that could have been obtained only from police records.
Carbone was never convicted of his crimes.

News Ltd.’s ‘The Advertiser’ newspaper reporting published in May 1997 related to police corruption investigated by SA Police Internal Investigation Branch Officers Inspector John Tank and Detective Lyn Strange who after years of investigating crime gang member Frank Carbone and his SA Police associates, were themselves judged to be corrupt and to have illegally obtained evidence of Carbone’s crimes. The evidence was inadmissible in court to prosecute Carbone and co-accused police. The News Ltd. news article published 22 May 1997 with the headline “Judge accuses anti-graft police of ‘cover-up, lying’” referring to SA Police corruption investigators Tank and Strange appears below. This fake archive copy differs from the original paper published which had no photographs and quoted Judge Margaret Nyland stating “It must be assumed that police expected to receive a benefit from providing Carbone with secret police files” which has been removed from this fake archive copy. The words “Carbone sold his business in October, 1992, and it was from the new owner that about 9000 files were seized in early 1995.”, absent from the original paper published version, have been inserted into this false version.
The claim of Carbone selling his business in 1992 is contradicted in previous news articles of July 1995 (see below) reporting Carbone’s corruption charges with co-accused police, referring to files seized from Carbone’s business premises Eagle Investigations. Carbone being the owner of the business and files seized successfully sought a court judgement to prevent prosecution authorities from using the seized files to prosecute him and co-accused police on corruption charges. A News Ltd. ‘The Advertiser’ newspaper news article published 20 January 1996 headlined “Police were out for revenge on sleuth, court told” (the journalist not identified) reporting Carbone’s bail application for criminal charges not specified, refers to Carbone claiming to have “been engaged” in “two cases” “of some importance: the NCA (National Crime Authority) bombing case and the Hidden Valley (cannabis crop in the Northern Territory) case”. The ‘archives’ of Australian newspapers refer to the Adelaide SA NCA bombing as an event of 2 March 1994. The newspaper reporting makes no reference to Carbone ever having sold his business.
The SA Police Complaints Authority had in June 1993 re-opened complaints I had lodged with the PCA in June & July 1992 concerning a 10 July 1992 ‘Home Invasion’ by police (I had previously seen with Carbone) who stole State Bank of SA letterhead documents I had intended to provide ‘The Advertiser’ newspaper journalist David Hellaby on Monday 13 July 1992 when he came to my home as arranged the previous week. I had directed journalist Hellaby’s attention to the bankruptcy file of William Edward Turner who I knew to be in debt to the State Bank of SA. Hellaby said that his bankruptcy file was the most amazing document he had ever seen and indicated a debt of $30 million but had no reference to his creditors. My later inquiries into William Turner’s bankruptcy file (Victoria 1085 of 1990) confirmed Hellaby’s claims (a $30 Mill. debt & no reference to creditors) and that his bankruptcy began 6 July 1990 & ended 6 July 1993. Front page news reporting of Adelaide’s afternoon tabloid the ‘News’ (Murdoch’s first newspaper) of 5 October 1989 headlined “The man behind SA’s great marina fiasco” (see below) reporting that Edward Turner was bankrupt, was false.

The Police Complaints Authority in a letter dated 2 November 1992 claimed to have used “defective” recording equipment to accept my complaints lodged in June & July 1992 can be viewed below. SBSA letterhead documents stolen during the 10 July 1992 ‘Home Invasion’ related to the June 1992 complaint I had lodged. The PCA refused to reply to my correspondence that the SA Police Internal Investigation Branch acknowledged as received in a letter dated 13 August 1997 that referred to an “investigation (that) cannot commence until the judicial process in which the Tank/Strange judgment was given has been finalized”. That SA Police letter letter linking the investigation into Carbone’s & SA Police corruption (the “Tank/Strange judgement”) can be viewed below.
There never was any further investigation into Carbone’s & his SA Police associates corruption regarding the issues I had reported to the SA Police Complaints Authority who years later sent to me a letter referring to a letter falsely claimed to have been sent previously that is enclosed. There were no enclosures to the PCA letter that appears within this blog. SA authorities (PCA, SA Police & other) cannot produce this letter that falsely purports to have already been sent to me.

Issues of SA Police corruption concerning crime gang member Frank Carbone (referred to a “sleuth” by ‘The Advertiser’ 20 January 1996) were concealed by SA police & news media.
There are indications of unaddressed, unacknowledged corruption (concealed) concerning the relationship between Carbone’s organized crime gang, Australian governments, law enforcement authorities and news media. The Australian Press Council (APC- Jack Herman) appears to have recognized issues of Rupert Murdoch’s News Ltd. news media corruption when he in his 15 February 2012 email provided me with the 7 pages of newstext.com.au list of news articles published that were found using the search terms ‘Frank Carbone’. Those 7 pages appear below in this blog post.
Frank Carbone’s, his organized crime gang’s “unsolved” crimes and their corrupt relationships with Australian state and federal law enforcement authorities including the National Crime Authority (NCA renamed the Australian Crime Commission that investigates Australian organized crime) will be the subject of future blogs to this WordPress website.
………………………………

Re: Latest complaint to the Australian Press Council
Press Council complaints
3/23/12
to me

Dear Roger Bates
The Council has received your complaint form in which you raise concerns with material in the Australian and on other News Limited websites. As I understand your complaint, you believe that the references in those articles to any activities in Australian journalism similar to the phone hacking scandal are inaccurate.
The principal complaint is against an commentary piece written by the Federal Opposition Leader. Since he hasn’t practised the profession of journalism for over two decades, being a professional political operative and then politician, it is disingenuous at best and misleading at worst to refer to him as “Journalist Tony Abbott”. The thrust of Mr Abbott’s commentary, and of Malcolm Turnbull’s statements relate to whether there has been activity in Australia analogous to the phone hacking uncovered in the UK. They say there hasn’t been and your allegations of corruption do not amount to such an analogous activity.
The subsidiary complaints, related to articles by Kenny and Penberthy are similarly based on a misrepresentation of what they have written: they say that the Australian press has not done what was done in the UK. And, based on the evidence so far, they have not misled their readers. ACIJ Director Morton, an academic, the author of the final article cited, says that there is “no evidence of any such similar breaches of law …” Again the “any such similar” refers to the phone hacking scandal, not to any other alleged, but unproven, allegations of corruption.
Accordingly, I do not believe that the newspapers have breached the Council’s Principles, and therefore cannot assist you further with this matter.

Jack Herman
The Australian Press Council Inc
Suite 10.02, 117 York Street
Sydney 2000
p: 02 9261 1930
f: 02 9267 6826
e: complaints@presscouncil.org.au
w: http://www.presscouncil.org.au
………………………………………….
News Ltd. journalist Tony Abbot MP Leader of the Australian federal Opposition Party LNP
News Ltd. journalist Tony Abbot MP author of ‘The Australian’ newspaper March 2012 news article http://www.theaustralian.com.au/national-affairs/opinion/news-media-council-could-muzzle-debate/story-e6frgd0x-1226302085966?nk=b94380f80a576f0dea61917fb7fcc395#  headlined “News media council could muzzle debate” is aware of my complaint to the Australian Press Council concerning his, & his fellow News Ltd. journalists dishonest journalism and the evidence of the fact of Australian news media corruption intended to deceive the public and ‘muzzle debate’. He does not respond to the evidence of his dishonest journalism.

Tony Abbott MP was, with other News Ltd. journalists and Editors, sent the emails that I had sent to the APC. Australian federal Opposition Leader Tony Abbott MP did not respond to the evidence of his corrupt News Ltd. published journalism. Confirmation of delivery of the information to Mr Abbott was received from his Australian Parliament House aph.gov.au email address with a promotion of his News Ltd. Daily Telegraph (www.dailytelegraph.com.au) blog that reads;
“Each Friday, Tony also blogs for the Daily Telegraph (www.dailytelegraph.com.au) and you might want to get online early as soon as his blog is posted as he responds to as many as he can in the time available, starting from the first responses.”
My further attempts to communicate with Tony Abbott MP at his invitation – “Please keep in touch.”- concerning his and his political parties’ corruption have never resulted in any response. (The Daily Telegraph website http://www.dailytelegraph.com.au since Tony Abbott MP has become Prime Minister, connects to the Australian Liberal Party headquarters)
………………………………………………………………….
from: Abbott, Tony (MP) Tony.Abbott.MP@aph.gov.au
to: xyzrjb@gmail.com
date: Mon, Nov 21, 2011 at 4:31 AM
subject: RE: Australian news media corruption involving Australian politicians. Australian governments concealing corruption.
mailed-by: aph.gov.au
: Important mainly because of your interaction with messages in the conversation.
RE: Australian news media corruption involving Australian politicians. Australian governments concealing corruption.
Abbott, Tony (MP) Tony.Abbott.MP@aph.gov.au
11/21/11
to me

Thank you for taking the time to make contact with the Office of the Leader of the Opposition, the Hon Tony Abbott MHR.
This is an automated response so that you can be sure your email has reached our office.
We will do our best to follow-up your email in good time but please bear with us.
Mr Abbott receives a very large volume of emails per day and unlike the Government, we do not have additional resources or departmental officials to assist with correspondence. In our case, all emails are handled personally by this office.
To keep up to date with recent speeches, interviews and media releases, please visit http://www.tonyabbott.com.au
You can also access Tony’s facebook page from this link Facebook and his Flickr account from his link Flickr to see what he has been up to lately.
Each Friday, Tony also blogs for the Daily Telegraph (www.dailytelegraph.com.au) and you might want to get online early as soon as his blog is posted as he responds to as many as he can in the time available, starting from the first responses.
Again, we appreciate you taking the time to send us your views.
Please keep in touch.
Kind regards,

The Office of the Hon Tony Abbott MHR
Leader of the Opposition
…………………..
Tony Abbott from TA 27 March 2012
RE: The Australian Press Council complaints administration re-writing of newspaper articles to justify the rejection of a complaint for formal consideration by the council.
Abbott, Tony (MP) Tony.Abbott.MP@aph.gov.au 3/27/12
to me

Thank you for taking the time to make contact with the Office of the Leader of the Opposition, the Hon Tony Abbott MHR.
This is an automated response so that you can be sure your email has reached our office.
We will do our best to follow-up your email in good time but please bear with us.
Mr Abbott receives a very large volume of emails per day and unlike the Government, we do not have additional resources or departmental officials to assist with correspondence. In our case, all emails are handled personally by this office.
To keep up to date with recent speeches, interviews and media releases, please visit http://www.tonyabbott.com.au
You can also access Tony?s facebook page from this link Facebook and his Flickr account from his link Flickr to see what he has been up to lately.
Tony Abbott often undertakes #asktony sessions on Twitter answering a variety of questions. Tony Abbott can be followed on Twitter at @tonyabbottmhr.
Again, we appreciate you taking the time to send us your views.
Please keep in touch.
Kind regards,

The Office of the Hon Tony Abbott MHR
Leader of the Opposition
…………………………………………………………………..
Australian Competition and Consumer Commission (ACCC) letter dated 31 January 2011
The Australian Competition and Consumer Commission (ACCC) claim that the sale of fake records of Australian newspapers published as authentic archives is not illegal under laws that the ACCC enforces. The ACCC knows that these claims are false. A letter from the ACCC dated 31 January 2011 appears below. Verbal advice from the ACCC not confirmed in writing, as the ACCC claimed it would be, is “Crown indemnity for government authority”.
Appearing Below – Text from the letter (paper copy sent signed by ACCC CEO Brian Cassidy) – in response to the evidence that Australian state and national taxpayer funded public libraries are fraudulently selling (& have since 1997 sold) fake records of Australian newspapers published, as authentic archives of newspapers published.
The relevant section in brief reads;

“my view is that the storage and public access of archived documents by public libraries is unlikely to be characterised as conduct that is in ‘trade or commerce’ under the TPA as it does not have the usual hallmarks of commercial activity.” AND

“Conclusion”   – “For the reasons outlined above, the ACCC does not propose to take any action to respond to your concerns at this time. However, the TPA confers a right of private action on those who believe they have suffered loss or damage as a result of alleged conduct in breach of the TPA.”
The ACCC is well aware of the evidence of the corruption of the records fraudulently sold as ‘archives’, the crimes that the fake archives assist to conceal, and that such deception of the public involve crimes that are within the ACCC’s jurisdiction to prosecute on behalf of the Australian public. – The full ACCC letter can be viewed on this WordPress website.
The ACC letter dated 31 January 2011 also states;

“In a letter dated 7 December 2010 to the ACCC, the Treasurer, the Hon. Wayne Swan MP and the Hon. Joe Hockey MP you requested that the ACCC respond to your previous correspondence. You stated that the issues raised appear to be within the jurisdiction of the ACCC. You alleged corruption by state and federal public sector and law enforcement agencies.
In a letter dated 13 December 2010 the ACCC referred to your previous correspondence. The ACCC confirmed that your complaint has been internally referred for further consideration and that you would receive a response within 28 days.”
Role of the ACCC
You have sought clarification regarding the role of the ACCC in investigating alleged contraventions of the TPA.
The ACCC is an independent statutory authority responsible for the enforcement and administration of the TPA. The ACCC also has roles under other Commonwealth legislation, although they are not relevant to this matter. I note that in particular that, as part of Australian Consumer Law amendments, the Trade Practices Act 1974 was renamed the Competition and Consumer Act 2010 on 1 January 2011. The Competition and Consumer Act is not relevant to this matter as the alleged conduct occurred before 1 January 2011.
Application of the TPA to State Library services
The TPA is focussed on regulating commercial behaviour between business and between businesses and consumers. In this regard, there are two important issues that arise when considering whether the TPA applies to the concerns you raise about the storage and public access of archived material in a public library.
Firstly, I note that the Commonwealth, States, Territories and other emanations of the Crown have immunity from the application of the TPA except insofar as those entities carry on a business. From the information you have provided, there remains an open question as to whether the TPA applies to the functions performed by the library which give rise to your concerns.
Notwithstanding this uncertainty and on the assumption that the TPA may apply to the activities of the library you describe, the concerns that you have raised would most likely fall under the provision in the TPA that prohibits corporations, in trade or commerce, from engaging in conduct that is misleading or deceptive, or is likely to mislead or deceive. The TPA defines ‘trade or commerce’ to mean ‘trade or commerce within Australia or between Australia and places outside Australia.’ A second issue then arises as to whether the activity of the public library, in providing storage and public access to archived material, is in trade or commerce.
Based on the information you have provided, my view is that the storage and public access of archived documents by public libraries is unlikely to be characterised as conduct that is in ‘trade or commerce’ under the TPA as it does not have the usual hallmarks of commercial activity. For this reason, the TPA is unlikely to [apply to] the concerns you have raised.
This information is provided for general guidance and the ACCC does not provide legal advice and I accept that you may have a different assessment to that I have outlined above. If you remain concerned about whether the TPA applies to the issues you raise, you should seek independent legal advice.
Alleged corruption
You have also raised allegations of corruption by state and federal public sector and law enforcement agencies. As these concerns fall outside the TPA I am unable to make specific comment on them but would encourage you to report any such concerns to the relevant authorities for consideration.
Conclusion
For the reasons outlined above, the ACCC does not propose to take any action to respond to your concerns at this time. However, the TPA confers a right of private action on those who believe they have suffered loss or damage as a result of alleged conduct in breach of the TPA.
Thank you for your letters. I hope this information is of assistance.
Yours sincerely,
Brian Cassidy
Chief Executive Officer
………………………………………………………………..
My correspondence of January 2011 to political opponents the Treasurer, the Hon. Wayne Swan MP and the Hon. Joe Hockey MP, referred to in this ACCC letter of 31 Jan 2011 (delivered late Feb. 2011), has never received any response from Mr Swan MP and Mr. Hockey MP.

They and other Australian members of parliaments who are political opponents are aware of each other’s’, their own, their & each-other’s political parties’, Australian law enforcement and news media’s corruption and deception of the Australian public.

They apparently have no plans to amend legislation that would allow the ACCC to protect the Australian public from the fraud that is the sale by Australian public libraries’ of fake newspaper ‘archives’ as authentic records of Australian newspapers published.

Australia’s state ‘Independent’ Commissions Against Corruption ICACs appointed by politicians

SA’s ICAC established in September 2013 has since refused to investigate the corruption issues I have brought to its attention. SA ICAC did rewrite my complaint, changing my words “State Library of SA” to the words “State Records” before refusing to investigate. The SA office of “State Records” does exist and has nothing to do with selling purported archives of Australian newspapers published. Australia’s New South Wales and Queensland ICACs have also been provided with the evidence of the corruption of the records of Australian newspapers published that are fraudulently sold as ‘archives’ by all Australian public libraries. They also refuse to investigate or acknowledge the evidence of crimes and corruption.

The State Library of South Australia does not preserve the local SA published the ‘News’ newspaper, Rupert Murdoch’s first newspaper, on microfilm for browsing but can for sell for $35- per page a copy of a page if a date is nominated. The State Library of SA claims that it preserves only one of the two daily editions of News Ltd.’s ‘The Advertiser’ newspaper and that anything that was published but is missing from the library’s microfilm records must be in the edition not preserved. The early ‘state edition’ (distribution in country areas) and the ‘metropolitan edition’ are always identical. Interstate (NSW, Queensland etc.) and the Australian national library Canberra has what it claims are both editions of SA’s ‘The Advertiser’ newspaper. SA library microfilm records of Murdoch’s News Ltd. Adelaide SA newspapers are identical to those of Interstate libraries. Both (all) are corrupt.

…………..Appearing Below – Email from David Ridgway MP SA (2015) who was a member of South Australia’s state parliament when the news articles that have been erased from records, were published in the 1980s & 1990s. Present 2015 SA government leader Premier Jay Weatherill MP was also an MP in SA’s government at the time of publication of the news articles missing from public records also refuses to indicate his recollection of events and newspaper reporting of them.

Tuesday, February 24, 2009 11:22 PM
From: “Murray, Cecilia” Cecilia.Murray@parliament.sa.gov.au
To: xyzrjb@yahoo.com
Cc:
“Ridgway, David”
Dear Mr Bates,

As stated in my previous email, Mr Ridgway has discussed the contents of your emails with the Liberal Members you have mentioned (both State and Federal). It would be most inappropriate for David to attempt to make any confirmations of the allegations which you have put forward. David has made the information available to his colleagues and as stated previously, the appropriate mechanism for further investigation will be an Independent Commission Against Corruption.
Kind regards,

Cecilia Murray
Research Assistant
_______________________________________
Hon David Ridgway MLC
Leader of the Opposition, Legislative Council
Shadow Minister for Police
Shadow Minister for Mineral Resources Development
Shadow Minister for Urban Development & Planning
Shadow Minister for Small Business
Member Assisting the Shadow Minister for Multicultural Affairs
P (08) 8237 9361 | M 0433 606 473 | F (08) 8410 0535
E cecilia.murray@parliament.sa.gov.au
……………………………

South Australian Premier/Treasurer John Bannon has, since he was Premier of SA when news articles now missing from ‘archives’ were published (example, the front page headline “Billion Dollar Bailout”), been appointed as the Chairman of the National Archives of Australia Advisory Council and will not respond to correspondence requesting that he indicate his recollection of events and there reporting in Adelaide’s News Ltd. Newspapers. Dr Bannon was an Adjunct Professor of the Adelaide Law School specializing in constitutional history and Federal/State relations. Adelaide Law School Dean, Professor John Williams is also a member of the committee of the National Archives of Australia Advisory Council & also will not indicate his recollection and news media reporting of events in Adelaide SA related to SBSA’s bankruptcy & concealed public debt.
National Archives of Australia advisory council Director General Stephen Ellis was decent enough (perhaps stupid enough) to acknowledge my correspondence to the National Archives of Australia Advisory Council Chairman John Bannon but could not assist by asking Mr Bannon to respond to the evidence of his corruption. Email from NAA Director General Ellis dated 9 September 2011 appears below.

http://www.naa.gov.au/about-us/organisation/advisory-council/dr-john-bannon.aspx
http://www.adelaidenow.com.au/news/the-best-i-could-do-was-not-good-enough/story-e6frebt3-1111118975187
http://blogs.adelaide.edu.au/law/2011/05/31/the-hon-dr-john-bannon-newly-appointed-chair-of-the-national-archives-of-australia-advisory-council/

National Archives Australia Advisory Council Director General Stephen Ellis 9 Sept 2011 reply to email to him and Chairman of the National Archives Australia Advisory Council John Bannon former Premier of South Australia when news articles missing from publicly accessible state & national public libraries’ now fake records of news articles published which are sold as ‘archives’ of newspapers published. Dr John Bannon Professor (of History Adelaide University) is not prepared to say if he can remember the February 1991 front page News Ltd. ‘The Advertiser’ newspaper headline “Billion Dollar Bailout” referring to the State Bank of SA bankruptcy, that is one of many that have been erased from records of Australian newspapers published.

RE: False records of Australian newspapers published sold from Australian libraries. correction to previous email sent. [SEC=UNCLASSIFIED]
Reply from Stephen Ellis stephen.ellis@naa.gov.au
to Roger Bates ,
Professor John Williams National Archives of Australia advisory council
date Fri, Sep 9, 2011 at 7:23 AM
subject RE: False records of Australian newspapers published sold from Australian libraries.correction to previous email sent. [SEC=UNCLASSIFIED]
mailed-by naa.gov.au
Important mainly because of the words in the message.
hide details Sep 9 (1 day ago)
UNCLASSIFIED

Dear Mr Bates – thank you for drawing my attention to the matters you have raised in the emails you have sent recently to me and to Dr John Bannon concerning newspaper reports relating to the Bank of South Australia. I must advise that the National Archives of Australia has no legal authority to take any action in relation to these matters nor to make any public declarations about such matters. The Commonwealth Archives Act only gives the National Archives authority in relation to records of the Commonwealth government and the newspaper articles to which you refer do not fall into that category of records. Consequently neither I as Director General nor DrBannon as Chairman of the National Archives Advisory Council can take action in this matter. If you are concerned to pursue the matters further I suggest that a more fruitful avenue might be to raise them with the State government authorities in South Australia or with the Press Council of Australia.
Regards

Stephen Ellis
Director General (A/g)
……………………

Queensland Federal member of parliament Jane Prentice MP member for ‘Ryan’ who is a National Archives Australia Advisory Council committee member and Liberal National Party (LNP) political opponent of John Bannon’s Australian Labor Party (ALP) did in email of 2011 appearing below, indicate that she was prepared to ask National Archives of Australia Advisory Council Chairman Dr John Bannon about the issues of fake records of newspapers concealing Australian corruption. That commttment was made before she understood that the crime and corruption issues I have raised also concern politicians of her Liberal National political party. Loyalty to her corrupt political party was more important than representing the people of her electorate. She has failed to reply to my further correspondence to indicate that she did confronted NAA Chairman Bannon on the evidence of his corruption & contempt for Australians.
RE:Fake records of Australian newspapers published within Australia’s state and national libraries, concealing Australian corruption.
Prentice, Jane (MP) Tue, Aug 30, 2011 at 2:44 PM
To: Roger Bates

Dear Mr. Bates
Thank you for your email
I will raise the issues you have identified at the next meeting of the National Archives of Australia Advisory Council.

Regards, Jane Prentice.
JANE PRENTICE MP
Federal Member for Ryan
P) 07 3378 1599
F) 07 3378 1399
A) 636 Moggill Road, Chapel Hill, Queensland, 4069.
E) Jane.Prentice.MP@aph.gov.au
………………………………………….
My 2015 correspondence with the Australian Securities and Investment Commission (ASIC), previously known as the Australian Securities Commission (ASC), that is the Australian financial law enforcement authority enforcing Australian federal financial reporting requirement laws , has provided further information concerning the crimes related to the State Bank of SA multi-billion dollar bankruptcy & public debt, its illegal use of “Off Balance Sheet” companies to conceal debt, its relationship to Marina developer William Edward Turner and the company of which he was a Director, Pro-Image Studios Ltd. and its crimes.

The ASIC reply, ignoring what I have written and documents provided and misrepresenting my correspondence, makes no reference to or acknowledges any SBSA bankruptcy public debt (concealed) or William Turner connection, despite ASIC having access to the evidence of the SBSA / William Turner – Pro-Image Studios relationship.

That recently received information – Pro-Image Studios “was deregistered on 19 December 2014” & confirmation of information already known has been incorporated into the summarized account of SBSA’s concealed relationship with the Marino Rocks marina, the associated public debt & crimes committed but never prosecuted and the criminal conspiracy by Australian news media and law enforcement authorities to conceal the facts of Australian law enforcement’s and government(s) maladministration from the public, appears below.

Correspondence from the ASIC dated 4 March 2015 ASC ref. 4345/15 appears within this blog. Note that the author of the ASIC letter does not identify themselves.

The bankruptcy of the State Bank of South Australia – its illegal “Off Balance Sheet” companies’ debt details never publicly disclosed and SA public debt still concealed

In 1983 the Savings Bank of South Australia (SBSA established in 1848 – a SA state government guaranteeing deposits was never used) celebrated achieving one billion dollars in customer deposits.

In 1984 the Savings Bank of SA was renamed the State Bank of SA & its charter changed to allow more risk in its business practices.

In 1985 the new State Bank of SA purchased Beneficial Finance Corporation for one billion dollars.

In 1986 SBSA’s Tim Marcus Clark, in several single pages on his SBSA Managing Director letterhead addressed to ‘Dear State Banker’ (not sent to all staff as implied), boasted of new Corporate loans & acquisitions that included;

Two $200 million loans to the National Safety Council of Victoria (a ponzi sheme),

a $200 million loan to Equiticorp NZ,

the purchase for $80 million of Oceanic Capital Corp.,

the purchase of part of companies named in news media as developers of a marina to be built at Marino Rocks (details summarized below)

& other, all of which soon became ‘non-performing loans’ and bad debt that became public debt never recovered and concealed from taxpayers.

Marino Rocks marina State Bank of South Australia connection – Taxpayer debt concealed.
How taxpayers have concealed from them, the fact that they have paid tens of millions of dollars for a marina development that does not exist.

ERASED** in the following information, denotes that the information was published in “The Advertiser” newspaper and has been erased from newspaper archives. (discovered as erased in 2004)

1986 – 1987 and later events
#DS – denotes David Simmons as Director.
(TS 2%) – denotes 2% held in trust by solicitors Thompson Simmons & Co.
#DS State Bank of South Australia (SBSA) (D.Simmons Chairman of the Board of Directors.)

#DS Beneficial Finance Corporation (BFC wholly owned by SBSA)

#DS KABANI – acknowledged as “Off Balance Sheet” of BFC – SBSA Oct.1990
Australian law enforcement financial regulation authorities’ (& then ASC) reporting, not required.

(TS 2%) MINTERN. 1986 Alan Burloch paid (via KABANI) $20Mill. for 49% of MINTERN (info. 1986)

(TS 2%) CRESTWIN. 1986 William Turner paid (via KABANI) $10Mill. for 49% of CRESTWIN (info. 1986)

(TS 2%) MINTERN<“Some Cross Ownership”> CRESTWIN (TS 2%) (info. 1986)

MARINO ROCKS MARINA (Developers Turner and Burloch)

SBSA – BFC connection to Turner, Burloch, the Marino Rocks marina & associated debt has never been publicly disclosed.

1986 – 1987 Environment Minister Lenehan (Bannon govt.) exempts marina development from Environmental Impact Statement (ABC TV 7-30 Report only)

1986 William Turner as Director of Pro Image Studios borrows $20Mill. from SBSA (info. 1986)

1987/88 “Pro-Image Studios Ltd. records a profit of almost $20 million for the financial year 1987/1988” “a loss of approximately $2 million was disclosed in the management accounts” (ASC Derek Parker 1995 information was never reported by news media) information from http://www.aic.gov.au/media_library/conferences/business/parker.pdf  (info. found 2014)

ERASED** – 1989 May News Ltd.’s ‘The Advertiser’ newspaper publishes a front page news article headlined “State Bank $200 Mill Loan to Equitcorp NZ” (Mng. Director Tim Marcus Clark common to both SBSA &Equitcorp NZ – the debt eventually became public debt never recovered.

29 May 1989 My employment with SBSA was terminated

June 1989 – South Australian Shadow Treasurer Stephen Baker MP (for my electorate of ‘Waite) after demanding to know why I was to receive an early retirement income from my SA state taxpayer financed superannuation fund before witnessing (as a Justice of the Peace) my signature, claimed that he was unable to raise issues of State Bank of SA maladministration that would inevitably lead to its and SA’s bankruptcy because he “would be accused of politicizing the bank”.

1989 Oct. 5th. front page (afternoon daily News) “William Turner announces he is Bankrupt” News Ltd.’s the ‘News’ newspaper published false & misleading information in a news article headlined “The man behind SA’s great marina fiasco” (see file ‘Turner 5 Oct 1989 Adelaide PM News Ltd.’)” Alan Burloch buys Turners assets “for some Millions of Dollars” (news article appears below)

1989 Oct. 6 – SBSA paid my Mortgage Loan in full (an interest rate of 30% p.a. had been applied for the previous 4 months)

1990 Oct. State Bank of SA announces that it has “Off Balance Sheet Entities” – ‘Kabani’ (file ‘Kabani 2.10.1990’ appears below)

1990 Dec. Burloch withdraws from Marino Rocks marina Development (tax problem – file ‘Burloch 18.12.90’)

ERASED** – 1991 Feb. SBSA announces that its “Off Balance Sheet Entities” through BFC** have Assets greater than Liabilities. THEN a few days later

ERASED** – announces that its “Off Balance Sheet Entities” have an overall debt of $31 Million with Assets Less than Liabilities (Located UK. July 2011 unable to obtain a copy – copy machine broken but still referred to in file ’11 Feb 1991 pg 6 SBSA’ below – a news article referring to previous news articles published)

ERASED** – 1991 Feb. SBSA published announcement need for “Billion Dollar Bailout” (The front page newspaper headline that has been erased from publicly accessible records refers to the first Billion $s)

Turner Bankruptcy File (Victoria) No. 1085 of 1990 indicates Turner NOT Bankrupt Oct. 1989. File No. 1085 of 1990 indicates bankrupt 6th. July 1990 to 6th. July 1993. File also indicates Turner has a debt of $30 Million but has no indication of his creditors.

Question ? – Is the Turner bankruptcy debt the same “Off Balance Sheet’ debt Announced by SBSA in Feb. 1991 ? (Now removed from archives) Yes it is!

Turner Bankruptcy debt from 6th. July 1990 would need to be “On Balance Sheet” for SBSA – BFC to be written off for financial year ending 30th. June 1991.

March – April 1991 Supreme Court of Victoria Judgment CTB BNZ v Pro-Image Studios debt http://law.ato.gov.au/atolaw/view.htm?DocID=JUD%2F4ACSR586%2F00002  “The company is insolvent.” but permitted to continue to operate. The original court file has been “lost” – CTB & BNZ retrieve $46 million – see Summary of this website below [Unsecured creditors would likely include the State Bank of South Australia] (This ato.gov.au website information was found 2014)

ERASED** 1993 Sept. William Turner – discharged Bankrupt 6th. July 1993 charged by the Australian Securities Commission (ASC) with multiple breaches of the companies’ code. (see ASC Media Release ref. ASC 93/225 that News Ltd. Published word for word in a news article that is now erased from records of newspapers published – file ‘ASC.Turner Pro- Image 27.9.1993’

ERASED** 1995 Nov. All Australian Securities Commission (ASC) charges against William Turner dropped. No explanation provided. See ASC Press Release file ‘ASC 95-177 Pro-Image Turner 10 Nov 1995’ appearing below (The ASC has lost my correspondence of 2005 but provided the ASC Press Release ASC 95-177 (appearing below) in 2015

ERASED** 1995 Nov. SA State Treasurer (Stephen Baker. Liberal party MP for my SA electorate of ‘Waite’) announced an unexpected improvement to the State’s finances of $20 Million, no details of origin were given – Treasurer Baker promised to announce origin “in a couple of months’ time” but failed to do so.

SA Treasurer Baker & all others since (& SA MPs of both political parties) refuse to indicate their recollection of events & newspaper articles published reporting them. SA MPs in 1980s & 1990s when news articles (now erased) were published are MPs in government & opposition now in 2015.

2015 The Australian Securities & Investment Commission ASIC has evaded acknowledging specific issues raised of crimes, corruption & maladministration of Australian law enforcement including impropriety of ASIC Chief Legal officer Michael Kingston* – then refused to allow my further communication with ASIC – An ASIC letterhead letter dated 4 March 2015 from an unidentified author, referred to as “our finalisation letter”, states “Our records confirm that Pro-Image Studios was deregistered on 19 December 2014.” “Further, ASIC does not intend to comment on the actions of our predecessor, the ASC’s conduct of enforcement proceedings.” see ASIC letter 4 March 2015 ASIC ref. 4345/15 file ‘ASIC 4 March 2015 ref. 4345-15’ (below) the author unidentified. ASIC Chief Legal officer Michael Kingston* does not acknowledge delivery of my correspondence.

Inter-company loans of BFC (& illegal “Off Balance Sheet” companies of changing value) were considered assets for accounting purposes. No provision was made for any bad debt losses. Inflated values of assets concealed bad debts known to be unrecoverable.

The Marino Rocks marina developers have never been reported in the media as linked to or in debt to SBSA. Their debts (to taxpayers) have been secretly written off.

Information appearing above concerning SBSA’s relationship to the Marino Rocks marina developers has twice (July 1991 & August 1994) been edited from my sworn testimony of the forum in which I had given it.

March – April 1991 A brief Summary of (copied and pasted http://law.ato.gov.au/atolaw/view.htm?DocID=JUD%2F4ACSR586%2F00002
Judgment by: Fullagar J. of Supreme Court of Victoria Judgment Commonwealth Bank of Australia and Bank of New Zealand (BNZ Securities) successfully retrieve $46,000,000 from Pro-Image Studios with “payment of92,684,398 fully paid ordinary shares of 50c each – Mr Nettle for the Australian Securities Commission supported the making of the declaration that for a consideration consisting of the release of the immediately enforceable debt amounting to $46,342,199 due to the defendants by the plaintiff, will not constitute an issue of shares at a discount within the meaning of the Corporations Law”.
“The company is insolvent. If it were now wound up its shareholders and unsecured creditors would receive nothing while the 2 secured banks would receive something like 91c in the dollar.”
[Unsecured creditors would include the SA taxpayers through the State Bank of South Australia bankruptcy public – a judgement other than that made by the Victorian Supreme Court’s J. Fullagar would result in Pro-Image Studios’ / Turner’s debt never being recovered without attention the SBSA/Turner/Marino Rocks marina relationship being likely publicly exposed]
“About 2800 shares in the company have so far been issued and they have been trading on the stock exchange at prices around 5c per share up to the time of the hearing in the Practice Court. If the proposed conversion of debt to equity is carried out, it will bring about a surplus of assets over liabilities arising from the elimination from the liabilities of the debt of $46m-odd and an increase of the same amount in shareholders’ equity, having the effect of creating a real net asset value for all of the issued shares.” ……… “ It therefore appears that the proposed issue of shares to the 2 defendant banks will be greatly to the benefit of shareholders and unsecured creditors.”………..“The only anxiety I have felt about the present case, in addition to that occasioned by my differing from another judge, is upon the question whether all the relevant facts are before me with sufficient precision to justify a declaration in the form sought. The original court file has been “lost” but all the parties appearing before me, including the Australian Securities Commission, have assured me that the substitute file of documents put before me is accurate and adequate.” (Bold type highlighting by RJB)
………………….

The evidence of Australian crime, corruption and maladministration of governments and law enforcement authorities continues to exist within the files of SA state Treasury and the SA Assets Management Corporation (SAAMC – SBSA’s debt details concealed contrary to Australian accounting laws), the bankruptcy file of William Turner, court and prosecution files & other files of the ASIC and other files of government departments. Australian governments, politicians of both political parties, law enforcement authorities & news media, have conspired to conceal crimes, corruption and maladministration.

Fake records of Australian newspapers published have been produced to conceal Australian corruption as part of the efforts to conceal crime corruption and maladministration of Australian governments and law enforcement, which has cost Australians billions of dollars in public debts that continue to have details concealed. The criminal conspiracy to deceive Australians on behalf of politicians and law enforcement mostly, but not exclusively, involves Rupert Murdoch’s News Ltd.’s Adelaide SA state monopoly newspapers where he began his now worldwide media empire.

Rupert Murdoch & his South Australian newspapers receive the benefit of concealing their responsibility for causing & failing to prevent the multi-billion dollar State Bank of SA bankruptcy public debt that occurred with the process of his (Murdoch’s) corrupt manipulation of governments, politicians and law enforcement to increase and consolidate his power over them and the lives of all Australians who are the victims of his crimes.
Future generations who access the fake records of News Ltd. (& all Australian newspaper) newspapers published will forever be deceived about previous Australian generations of corrupt politicians, governments & law enforcement authorities who were subordinate to an evil sociopath who controlled them. Papal Knight (surely a Catholic prank) Rupert Murdoch has the perverted satisfaction of deceiving past, present and future generations of Australians.

Australian politicians, journalists, police (& other law enforcement authorities) decline to indicate their recollection of events and crimes as reported in news articles now erased from records of newspapers published (the fake archives) due to fear that Rupert Murdoch & his news media will consider them disloyal & remove them from their positions of authority and public trust. It is easier for Australian police and politicians to deceive Australian taxpayers than to confront Murdoch and expose his crimes and ugly secrets which are their own ugly secrets . Australian politicians and law enforcement, having signed up with Satan cannot now do anything other than to follow his lead. Rupert Murdoch doesn’t deny having knowledge of, participating in and being responsible for Australia’s corruption.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it.

Documents below –

APC News Ltd. newstext.com.au search Frank Carbone 1994 to 1999 7 pages

Turner 5 Oct 1989 Adelaide PM News Ltd.’ a news article from Rupert Murdoch’s first newspaper with false and misleading information – Turner’s bankruptcy file (starting 6 July 1990) did not begin until the following financial year ending 30 June 1991.

‘Kabani 2.10.1990’ news article headlined “State Bank silent on mystery firm” – SBSA announces it has an “Off Balance Sheet” company ‘Kabani’ – details were never made public – its public debt concealed – SBSA’s use of “Off Balance Sheet” companies was illegal but never prosecuted

‘Burloch 18.12.1990’ news article headlined “Marino Rocks project tenderer to face court over tax liabilities” referring to Alan Burloch – Mr Burloch would have no further direct involvement with the marina-residential development”

’11 Feb 1991 pg 6 SBSA’ A page of news Ltd.’s ‘The Advertiser’ newspaper with a news article referring to previous news articles published on SBSA bankruptcy & its “Off Balance Sheet” companies – they no longer exist in the fake records of newspapers published – SBSA’s illegal OBS details were never publicly disclosed & remain secret public debt. (details of the State Bank of SA’s financial relationship with the Marino Rocks marina development & William Turner (via ‘Kabani) have twice, 1991 & 1994, been erased from my sworn testimony)

‘PCA 2.11.1992’ South Australian Police Complaints Authority claims to have used “defective” recording equipment to accept my complaints of June and July 1992. Documents related to the June 1992 PCA complaint were stolen during a ‘Home Invasion’ by SA police (with at least one Home Invader not a police officer) on the night of 10 July 1992. The PCA claimed to have a secret police report written by SAPOL Internal Investigation Branch officers Tank and Strange. In about September 1989 SAPOL officers Tank and Strange came to my home very late at night (after 11 PM) unannounced. I requested communication with them during daylight hours. They were unavailable when I attempted communication with them.

‘ASC 93-225 Pro-Image Turner Sept 1993’ An ASC press release, its newspaper reporting erased from records – “Pro-Image Studios Ltd – Another Director Charged” referring to William Turner.

‘Carbone July 1995’ Two front page news articles published July 1995 by ‘The Advertiser’ both with a photograph of Frank Carbone – in April 1995 police “raided Mr Carbone’s prospect business, Eagle Investigations” and seized files. I recognized Carbone as my stalker from 1986 to the early 1990s.

‘ASC 95-177 Pro-Image Turner 10 Nov 1995’ An ASC press release, its newspaper reporting erased from records – All charges laid against William Turner (more than two years previous) were dismissed by the committal Magistrate

SAAMC 14 Feb 1996’ a letter from the SA Assets Management Corp. (SAAMC with SBSA’s billions of dollars of secret public debt) sent after a conversation discussing SBSA’s illegal “Off Balance Sheet” company ‘Kabani’.

‘Carbone SAPOL corruption May 1997’ A news article of 22 May 1997 headlined “Judge accuses anti-graft police of cover-up, ‘lying’” referring to SAPOL officers Tank and Strange – Judge Nyland’s words “It must be assumed that the police expected to receive a benefit by proving secret police files to Carbone” published in the paper version have been erased from this fake archives copy. The words “Carbone sold his business in October 1992 and it was from the new owner that about 9000 files were seized in early 1995” not published in the original paper version (that had no photographs) have been inserted into this archived copy.

‘PCA SAPOL IIB Tank Strange 13 Aug 1997’ A letter from the SA Police Internal Investigation Branch (in response to my correspondence) referring to an investigation that “cannot commence until the judicial process in which the Tank/Strange judgement was given has been finalized” – My later attempt at communication with SA Police Internal Investigation Branch was met with the response (a threat) “We know where you live” The SA PCA never acknowledged my letter that was also addressed to them.

‘PCA 30.3 2005. Wainwright’ – a letter from the SA PCA falsely claiming to have included enclosures of letters previously falsely said to have been sent to me. The PCA refuse to provide me with a copy of their correspondence that they falsely claim has already been sent to me.

‘ACCC CEO 31 Jan 2011 pg 1’ (pg 2, 3, 4) Letter from the Australian Competition and Consumer Commission claiming that the Australian state & national public libraries’ sale of fake records of newspapers published, as genuine archives, is not illegal under ACCC enforced laws

‘ASIC pg 1. 4 March 2015’ & ‘ASIC pg 2. 4 March 2015’ ASIC correspondence misrepresenting the information that I had provided – advising that Pro-Image Studios was deregistered on 19 Dec. 2014
Australian federal law enforcement financial reporting authorities’ failures to enforce laws were responsible for the creation of billions of dollars of public debt that is still today in 2015 concealed by law enforcement authorities on behalf of SA governments, SA state Treasury and the SA Assets Management Corp. [enforcement of financial compliance laws was the responsibility of the Corporate Affairs Commission and the National Companies and Securities Commission until in 1991 the Australian Securities Commission (ASC) was established – the ASC has since changed its name to the Australian Securities and Investment Commission (ASIC) which states that it does not take any responsibility for “our predecessor, the ASC’s conduct of enforcement proceedings”.

Future blogs soon to be posted to this website will provide more details of

the 10 July 1992 SA Police ‘Home Invasion’ theft of SBSA letterhead documents by my stalkers of 1986 to the mid-1990s who were Frank Carbone and his SA police associates who were ‘Home Invaders’ of 10 July 1992 who stole all SBSA letterhead documents the could find AND

The evidence of the involvement of Toshiba service centre Singapore installing a ‘Windows Virtual Wi-Fi miniport adapter’ enabling my hacker to have remote access and control over my Toshiba computers.  The ‘Windows Virtual Wi-Fi miniport adapter’ did not require my being connected to the Internet for my hacker to access and alter or delete documents that I had created – Toshiba USA has not as yet replied to my correspondence – Toshiba Singapore PC technician “Meena” who did not do work I had in November 2013 paid $320 dollars to be done – I again spoke to Meena in March 2015. Her last words to me were “You have to stop trying to expose this. They have all your passwords.”    The evidence of Toshiba corruption indicates that Toshiba cannot be trusted.

There are indications that I am still being hacked & my Internet connections are being interfered with.

’11 Feb 1991 pg 6 SBSA’ A page of Adelaide’s News Ltd.’s ‘The Advertiser’ newspaper with a news article referring to previous news articles published on SBSA bankruptcy & its “Off Balance Sheet” companies – they no longer exist in the fake records of newspapers published

’11 Feb 1991 pg 6 SBSA’ A page of Adelaide’s News Ltd.’s ‘The Advertiser’ newspaper with a news article referring to previous news articles published on SBSA bankruptcy & its “Off Balance Sheet” companies – they no longer exist in the fake records of newspapers published

Kabani 2.10.90Turner 5 Oct 1989 Adelaide PM News LtdBurloch 18.12.90SAAMC 14 Feb 1996ASIC pg 1. 4 March 2015 ASIC pg 2. 4 March 2015 ASC 93-225 Pro-ImageTurner Sept 1993ASC 95-177 Pro-Image Turner 10 Nov 1995   ACCC CEO 31 Jan 2011 pg 1ACCC CEO 31 Jan 2011 pg 2ACCC CEO 31 Jan 2011 pg 3ACCC CEO 31 Jan 2011pg 47.APC.search.F.Carbone.8.19946.APC.search.F.Carbone.5.APC.search.F.Carbone4.APC.search.F.Carbone3.APC.search.F.Carbone2.APC.search.F.Carbone1.APC.search.Frank.Carbone.9.1999PCA 2.11.1992

a page of SA magistrates court transcript of June 1993 SA Police Constable Les Shearn (right handed) claims to have been required to attend my home on 10 July 1992 alone & at night to 'search for guns' The person testifying has never been to my home - but describes an event that did occur

a page of SA magistrates court transcript of June 1993 SA Police Constable Les Shearn (right handed) claims to have been required to attend my home on 10 July 1992 alone & at night to ‘search for guns’ The person testifying has never been to my home – but describes an event that did occur

a second page of transcript of testimony PC Les Shearn of June 1993 - The left handed PC Shearn who came to my home 10 July 1993 came back with others who forced entry & stole SBSA letterhead documents I had intended to provide to journalist David Hellaby who attended my home on Monday 13 July 1992  These pages of court transcript prompted the SA Police Complaints Authority to re-open my complaints of July 1992

a second page of transcript of testimony PC Les Shearn of June 1993 – The left handed PC Shearn who came to my home 10 July 1993 came back with others who forced entry & stole SBSA letterhead documents I had intended to provide to journalist David Hellaby who attended my home on Monday 13 July 1992
These pages of court transcript prompted the SA Police Complaints Authority to re-open my complaints of July 1992

PCA SAPOL IIB Tank Strange 13 Aug 1997

The SA Police Complaints Authority in 2005 claimed to have previously sent correspondence to me and falsely claims to have included that previous correspondence with this letter that I did receive. The SA PCA refuses to provide the document(s) to me which if it exists should be any easy and reasonable act.

The SA Police Complaints Authority in 2005 claimed to have previously sent correspondence to me and falsely claims to have included that previous correspondence with this letter that I did receive. The SA PCA refuses to provide the document(s) to me which if it exists should be any easy and reasonable act.

Frank Carbone and SA Police co-accused associates arrested on corruption charges "as a result of investigations lodged with the Police Complaints Authority in June 1993." SA Police officers Inspector John Tank and Detective Sargent Lyn Strange when investigating Carbone had "raided Carbone's Prospect business premises, Eagle Investigations" Carbone's photograph being published allowed me to discover the name of my stalker from 1986 to the mid-1990s

Frank Carbone and SA Police co-accused associates arrested on corruption charges “as a result of investigations lodged with the Police Complaints Authority in June 1993.” SA Police officers Inspector John Tank and Detective Sargent Lyn Strange when investigating Carbone had “raided Carbone’s Prospect business premises, Eagle Investigations” Carbone’s photograph being published allowed me to discover the name of my stalker from 1986 to the mid-1990s

SA Police detective Grant Gittos indulges in 'gunplay' to celebrate New Years eve 1995 - Detective Gittos whose real name was unknown to me until court appearances in 1994  was a 10 July 1992 'Home Invader' & stalker associate of Frank Carbone. As my arresting officer in October 1993 he has never had any interest in questioning me.

SA Police detective Grant Gittos indulges in ‘gunplay’ to celebrate New Years eve 1995 – Detective Gittos whose real name was unknown to me until court appearances in 1994 was a 10 July 1992 ‘Home Invader’ & stalker associate of Frank Carbone. As my arresting officer in October 1993 he has never had any interest in questioning me.

Lawyer Richard John claims to have lost all of my documents related to my claims against my former employer the State Bank of SA

Lawyer Richard John claims to have lost all of my documents related to my claims against my former employer the State Bank of SA

Richard John claims to have found my documents - His law firm Duncan, Groom & Hannon (ALP politicians, Terry Groom was an MP in the SA state government) - there were no documents enclosed with the letter as claimed - DGH & R. John was aware of what I intended to say in my sworn testimony given in July 1991 & was involved in it being edited from the record of proceedings - Richard John had obtained money from me by fraud  - he was convicted of fraud in August 1994 within two weeks of my cross-examination of him (I was representing myself on a charge of 'threaten life') Richard John's testimony (admitting to have obtained money from me that he was forced to repay), the testimony of others & my own sworn testimony that I had seen being recorded was erased from the transcript of proceedings. The judges summing up & instructions to the jury was nothing like what appeared on the transcript.

Richard John claims to have found my documents – His law firm Duncan, Groom & Hannon (ALP politicians, Terry Groom was an MP in the SA state government) – there were no documents enclosed with the letter as claimed – DGH & R. John was aware of what I intended to say in my sworn testimony given in July 1991 & was involved in it being edited from the record of proceedings – Richard John had obtained money from me by fraud – he was convicted of fraud in August 1994 within two weeks of my cross-examination of him (I was representing myself on a charge of ‘threaten life’) Richard John’s testimony (admitting to have obtained money from me that he was forced to repay), the testimony of others & my own sworn testimony that I had seen being recorded was erased from the transcript of proceedings. The judges summing up & instructions to the jury was nothing like what appeared on the transcript.

 

A copy, from the fake records of newspaper published, of the news article referring to SA Police officers Tank and Strange accused of being corrupt.  Words originally published on the paper version, Judge Nyland stating "it must be assumed that the police expected to gain a benefit from proving Carbone with SA Police documents" have been erased from this (fake) 'archived' version.  The reference to Carbone having "sold his business in October 1992" not in the original, have been inserted into this false version.

A copy, from the fake records of newspaper published, of the news article referring to SA Police officers Tank and Strange accused of being corrupt. Words originally published on the paper version, Judge Nyland stating “it must be assumed that the police expected to gain a benefit from proving Carbone with SA Police documents” have been erased from this (fake) ‘archived’ version. The reference to Carbone having “sold his business in October 1992” not in the original, have been inserted into this false version.

Crime gang member Frank Carbone "private eye","Sleuth", with "an inclination to destroy evidence", able to "contact rogue police", and "prepared to stand over people" claims to have worked on "the NCA (National Crime Authority) bombing case and the Hidden Valley (cannabis crop in the Northern Territory) case" This is a copy of he original paper published version of the news article - the journalists is not identified

Crime gang member Frank Carbone “private eye”,”Sleuth”, with “an inclination to destroy evidence”, able to “contact rogue police”, and “prepared to stand over people” claims to have worked on “the NCA (National Crime Authority) bombing case and the Hidden Valley (cannabis crop in the Northern Territory) case” This is a copy of he original paper published version of the news article – the journalists is not identified

Carbone SAPOL.27.3.1999

Crime gang member Frank Carbone arrested for amphetamines -  "sleuth", "private eye" charged with co-accused SA Police on corruption charges, "key witness" for SA Coroner's Inquest into the Adelaide NCA bombing murder of a policemen  - This news article referring to "Francesco (Frank) Bagyo Carbone"does not in the newstext.com.au list of news articles found using search terms 'Frank Carbone' - It appears to be the only news article purportedly published using his name as "Francesco (Frank) Bagyo Carbone"

Crime gang member Frank Carbone arrested for amphetamines – “sleuth”, “private eye” charged with co-accused SA Police on corruption charges, “key witness” for SA Coroner’s Inquest into the Adelaide NCA bombing murder of a policemen – This news article referring to “Francesco (Frank) Bagyo Carbone”does not in the newstext.com.au list of news articles found using search terms ‘Frank Carbone’ – It appears to be the only news article purportedly published using his name as “Francesco (Frank) Bagyo Carbone”