Nick Cater BBC career and intolerance of news media inaccuracies

Nick Cater News Ltd. journalist and Liberal Party think tank Menzies Research Centre Executive Director invokes his BBC journalism career as reason to believe he is good and trustworthy journalist

Nick Cater during an ABC broadcast “The point is the national broadcaster has a special responsibility, it needs to be reliable, it needs to be accurate, I worked for the BBC and eh, that’s where I started my career”  https://www.youtube.com/watch?v=0hbWungWyy4 February 2014 [a partial transcript appears below]

“The Menzies Research Centre is an independent think tank associated with the Liberal Party of Australia. The Centre was established in 1994 to undertake research into policy issues which will enhance the principles of liberty, free speech, competitive enterprise, limited government and democracy.” http://www.menziesrc.org/about-us

http://www.theaustralian.com.au/business/media/second-panellist-pulls-out-of-tonights-qa-on-abc-tv/story-e6frg996-1227419899999“Second panellist pulls out of tonight’s Q&A on ABC TV” 29 June 2015

“The Menzies Research Centre is a public policy think tank, not a political player. The reputation of our ongoing public policy research must be protected.”

Nick Cater was an Adelaide South Australia News Ltd. journalist at the time of publication of news articles that have since been ERASED from taxpayer funded Australian state & national libraries’ records of Australian newspapers published that are sold as newspaper ‘archives’. False information published by News Ltd. newspapers [e.g. ‘Turner 5 Oct 1989 Adelaide PM News Ltd’ see below] assisted the State Bank of SA to conceal accumulating debt that with SBSA’s bankruptcy became billions of dollars of taxpayer debt that was never pursued by News Ltd. and remains concealed along with associated crimes, corruption and maladministration of governments & law enforcement.

Nick Cater who has no credibility as a journalist could not possibly, as an alert & competent Adelaide SA journalist, have been, and remain unaware of the facts of Australian news media, & News Ltd. news media in particular, corruption & deception of the Australian public.

Email to Nick Cater Aug. 2013 Aust. news media, law enforcement & govt. corruption

To: info@menziesrc.org, tanya.plibersek.mp@aph.gov.au

From:  Roger Bates (rjrbts@hotmail.com)
Sent: Thursday, August 13, 2015 9:32:10 PM
To: info@menziesrc.org (info@menziesrc.org); tanya.plibersek.mp@aph.gov.au (tanya.plibersek.mp@aph.gov.au)

12 attachments (total 17.3 MB)

https://www.youtube.com/watch?v=0hbWungWyy4

Nick Cater Executive Director of the Menzies Research Centre

Tanya Pilbersek MP

Australian national corruption concerning crimes, corruption and maladministration regarding events in South Australia – The fake records of Australian newspapers published sold by Australian state and national public libraries as ‘archives ‘of newspapers

Mr Cater and Ms Pilbersek,

My name is Roger Bates. I was previously employed by the State Bank of South Australia (1974 to 29 May 1989 – Saving Bank of SA prior to 1984) & a resident of Adelaide SA until the year 2000.

I understand that you, Mr Cater also lived in Adelaide SA during the late 1980s and the 1990s. I note that you wrote newspaper articles published by Adelaide’s ‘The Advertiser’ newspaper on the subject of the bankruptcy of the State Bank of SA and expect that you can recall the bankruptcy & ‘Billion Dollar Bailout’ of SBSA & other events that occurred in SA while you lived and worked in Adelaide.   I enclose as attachments copies of some of the pages of ‘The Advertiser’ of which you were the author/journalist.

I also include information and documentation related to SBSA debt, including the illegal “Off Balance Sheet” debt that became taxpayer debt that has still never been appropriately accounted for and now appears to be concealed assisted by

(1) false and misleading information published in News Ltd.’s Adelaide newspaper [see file ‘Turner 5 Oct 1989 Adelaide PM news Ltd’ in particular] and

(2) fake records of newspapers published fraudulently sold by Australian public libraries as newspaper ‘archives’ – that have had news articles published erased from those records – [see ASC/ASIC press releases files ‘ASC 93-225 27 Sept 1993’ & ‘95-177 10 Nov 1995’] referring to crimes of Pro-Image Studios Ltd. & Director William Edward Turner both of which were the subject of news articles published that have been erased from publicly accessible records.

Pro-Image Studios’ and Edward Turner’s relationship with SBSA through its “Off Balance Sheet” company ‘Kabani’, never pursued by News Ltd. or the ABC, is described below in a summarized account of events.   Please note that the only reason that I was able to ask for and obtain the ASC press releases from ASIC was because I was aware of the information having read it in Adelaide News Ltd. news articles that have since been erased from microfilm records [the fake ‘archives’] of public libraries’.

Evidence of the publication of other news articles that have since been erased from publicly accessible records still exists in the form of pages of ‘The Advertiser’ newspaper with a news article headlined “Warning signs were there for more than 14 months” that refer to previous news articles published – referring to the changing valuations of SBSA “Off Balance Sheet” companies – that no longer exist within the publicly accessible records of newspapers published [the fake ‘archives’] of Australian public libraries.

I include in this correspondence a partial transcript of the ABC Q & A television program in which you, Mr Cater and Ms Pilbersek, appeared.

Your invoking your career with the BBC to reassure Australians that you are honest, ethical & reliable journalist should be considered with your questionable work in Adelaide SA & assuming that you are alert enough to understand what occurred when you were living there, your knowledge of News Ltd. news media corruption.

Considering your assumed knowledge of SA/Australian national news media corruption your remarks concerning the criticism of the ABC, “I think the real problem for the ABC I think was a question of accuracy, it was a question of editorial judgement, it was a question of getting the facts right, because if you get the facts right you’re not open to the kind of criticism they suffered” you are both correct in a perverted sense & hypocritical in that these standards seem not to apply to you and your employer News Ltd.

Your further comments “ ‘The Australian’ is a newspaper that holds public institutions to account, where anything that is funded by the taxpayer it is right and proper that we examine it” is disingenuous at best or just a premeditated lie, assuming that your journalism in Adelaide SA was not work of ignorance of SA’s circumstances which would seem unlikely for a dedicated& competent journalist.

The dialog after the ABC Moderator suggested statistics be avoided; Tanya Pilbersek MP “Nick can avoid facts altogether” with the reply – [laughter] – Cater “Unfair” – “If we want to turn this into war we can, by the way.” was nauseating considering the ABC/News Ltd. alliance in concealing Australian crime & corruption and an indication of your true objectives as sociopaths intent on deceiving the public.

If I’ve misquoted you, taken what you’ve said out of context or misrepresented what was said, please let me know in your acknowledgement of receiving this correspondence.  I doubt that you will have the courage to confirm you’ve read this but I would be pleased to be proven wrong.

It might be appropriate for you both to read the websites for the Menzies Research Centre  – Public policy ideas with impact for a free society http://www.menziesrc.org/about-us and http://www.menziesrc.org/about-us/our-mission-and-history and have a good hard look at yourselves.

The fake records of Australian newspapers published [the fake ‘archives’] conceal more than crime, corruption and maladministration related to State Bank of SA bankruptcy public debt. I include attached to this email, some news Adelaide SA published news articles related to the “unsolved’ terrorist bombing murder of a police officer. The facts as a matter of recorded history that Adelaide residents such as you, Mr Cater, can likely recall [& I’m sure can research], do demonstrate a connection between organized crime terrorist bombers, law enforcement, and with their knowledge of events, politicians, governments, news media and journalists.  Terrorists who are killers of police have received some very helpful assistance from Australian news media in particular News Ltd.’s SA state newspaper publishing monopoly newspapers & journalists it employs.

Your [Nick Cater] published reasons for deciding not to appear on the ABC’s Q & A program http://www.theaustralian.com.au/business/media/second-panellist-pulls-out-of-tonights-qa-on-abc-tv/story-e6frg996-1227419899999   “Given that the ABC has failed to apologise unequivocally for giving an open microphone to a convicted criminal and terrorist sympathiser on last week’s Q&A, I will no longer be participating in tonight’s program,” Mr Cater said in his letter.  “The Menzies Research Centre is a public policy think tank, not a political player. The reputation of our ongoing public policy research must be protected.” is a looking disingenuous [again] considering the assistance you employer News Ltd. has given to criminals to evade prosecution for their crimes committed in South Australia while you, Mr Cater, were living & working there.    Is the deception of the Australian public [evidenced with the fake newspaper ‘archives’] an official policy of the Menzies Research Centre under your leadership?

Copies of New Ltd. newspaper articles sent with this correspondence are; files

‘Turner 5 Oct 1989 Adelaide PM News Ltd’ – False and misleading information published helped delay acknowledgement of SBSA accumulation of debt that became billions of dollars of public debt. Deliberate acts or matters of News Ltd. incompetence that cost taxpayers billions of dollars.

‘Kabani 2.10.90’ “State Bank silent on mystery firm” by Colin James announcing that SBSA’s ‘Kabani’ is “Off Balance Sheet”. ‘The Advertiser’ has been unable to find out anything about ‘Kabani’.  I’ve twice spoken to journalist Colin James. On the second occasion he said “Your Hellaby’s source” which he had no business knowing.  SBSA’s bankruptcy public debt concealed was “old news” that News Ltd. had no interest in”.

‘Cater Hellaby 11 Feb 1991’ headlined “Taxpayers rescue bank’ that, with the news article headlined “Billion Dollar Bailout” has become the first published indication of SBSA’s bankruptcy

‘Cater pg 6 11 Feb 1991’ “’Premature’ to call for Bannon to quit” by Political Reporter  Nick Cater – also    with the article headlined “Warning signs were there for more than 14 months” By David Hellaby referring to previously published news articles [on SBSA’s changing valuations of its “Off Balance Sheet” debt] that have been erased from Australian public library microfilm records [the fake ‘archives’]

‘Cater pg 7 11 Feb 1991’ “Bannon rules out ‘easy quit cop-out’” by Nick Cater. Also note “How SA will fund the rescue” reporting that SBSA/BFC/”Off Balance Sheet” ‘Kabani’ Director David Simmons has been appointed to “A State Bank advisory group” – he had already voted for SBSA’s unlimited funding for his legal expenses.

‘ASC 93-225 27 Sept 1993’ ASC press release – The news article published [from where it knew of the information & so requested a copy of the press release that] has been erased from Australian library accessible records [the fake ‘archives’] “Pro-Image Studios Another Director Charged” was the news articles headline & the text published was word or word of that of the press release.

‘ASC 95-177 10 Nov 1995’ ASC press release – The news article published [from where it knew of the information & so requested a copy of the press release that] has also been erased from Australian public libraries’ records.

‘Carbone amphetamines 10 Jan 1996 pg 1’ from the fake ‘archives’ – Originally published January 1994 2 weeks after a court order suppressing the name of Carbone & Catanzariti from publication, expired. NCA bomber Dominic Perre [in this news article referred to as “(the man whose name remains suppressed)” was named at the time of his arrest in March 1992 [Bannon was still SA Treasurer] two weeks after NCA Officer Geoffrey Bowen was killed.

 ‘Carbone July 1995’ Frank Carbone with co-accused SA police is charged with corruption offences

‘Carbone sleuth 20 Jan 1996’ [journalist unidentified] Was published January 1996 after Carbone& Catanzariti had been “acquitted” of amphetamine charges of which Perre was convicted.

‘Carbone SAPOL corruption May 1997’ SA Police investigators of corrupt police are themselves said to be corrupt. The evidence obtained is said to be inadmissible to convict the accused. [From the fake ‘archives’ – The originally published words of Judge Nyland “It must be assumed that the police expected gain a benefit from providing Carbone with secret police files” have been removed and the sentence “Carbone sold his business in October, 1992, and it was from the new owner that about 9000 files were seized in early 1995.” [Inconsistent with ‘Carbone July 1995’ info. published] have been inserted. The original news article published did not have photographs.

News Ltd. journalists of Adelaide SA during these years (some are now ABC employees), police and politicians of both political parties are well aware of Australian national crimes and corruption concealed. They number at least in the hundreds but more likely the thousands.

Note that with the change of date of the “unsolved” Adelaide SA murder of NCA officer Bowen [March 1992 when Bannon was SA Premier/Treasurer to March 1994 when Dean Brown was SA Premier elected December 1993] officer Bowen’s killers [gang member Carbone] were under investigation “since June 1993” – “Carbone’s Prospect business” was “raided” in “April 1995” [see file ‘Carbone July 1995’] for corruption charges with co-accused SA police, while Bowen’s killers were planning to kill him, building the bomb & them killed him.

Geoffrey Bowen was killed on 2 March 1992. The evidence is within the NCA/ACC, SA DPP prosecution files, news media publishers, SA/NCA joint investigation files and is known to & in the possession of his killer(s) Dominic Perre who would have court records of his failed prosecution for the 2 March 1992 event, that ended with the ‘nolle prosequi’ court order in September 1996. SA Police Commissioner Mal Hyde was appointed that same month.

Politicians state and federal of both political parties & law enforcement authorities are well aware of Australia’s crimes corruption& maladministration concealed. Parliament’s political opponents do not keep each other honest but conspire to conceal the truth, in an alliance with Australian news media & law enforcement authorities. Australian political parties are as corrupt as each other.

The bankruptcy of the State Bank of South Australia – its illegal “Off Balance Sheet” companies’ debt details never publicly disclosed and SA public debt still concealed

In 1983 the Savings Bank of South Australia (SBSA established in 1848 – a SA state government guaranteeing deposits was never used) celebrated achieving one billion dollars in customer deposits.

In 1984 the Savings Bank of SA was renamed the State Bank of SA & its charter changed to allow more risk in its business practices.

In 1985 the new State Bank of SA purchased Beneficial Finance Corporation for one billion dollars.

In 1986 SBSA’s Tim Marcus Clark, in several single pages on his SBSA Managing Director letterhead addressed to ‘Dear State Banker’ (not sent to all staff as implied), boasted of new Corporate loans & acquisitions that included;

Two $200 million loans to the National Safety Council of Victoria, a $200 million loan to Equiticorp NZ, the purchase for $80 million of Oceanic Capital Corp., the purchase of part of companies named in news media as developers of a marina to be built at Marino Rocks (details summarized below) & other, all of which soon became ‘non-performing loans’ and bad debt that became public debt never recovered and concealed from taxpayers.

Marino Rocks marina State Bank of South Australia connection – Taxpayer debt concealed.
How taxpayers have concealed from them, the fact that they have paid tens of millions of dollars for a marina development that does not exist.

ERASED**in the following information, denotes that the information was published in “The Advertiser” newspaper and has been erased from newspaper archives. (discovered as erased in 2004)

1986 – 1987 and later events
#DS – denotes David Simmons as Director.
(TS 2%) – denotes 2% held in trust by solicitors Thompson Simmons & Co.

#DS State Bank of South Australia (SBSA) (D.Simmons Chairman of the Board of Directors.)

#DS Beneficial Finance Corporation (BFC wholly owned by SBSA)

#DS KABANI – acknowledged as “Off Balance Sheet” of BFC – SBSA Oct.1990
Australian law enforcement financial regulation authorities’ (& then ASC) reporting, not required.

(TS 2%) MINTERN. 1986 Alan Burloch paid (via KABANI) $20Mill. for 49% of MINTERN (info. 1986)

(TS 2%)CRESTWIN. 1986 William Turner paid (via KABANI) $10Mill. for 49% of CRESTWIN (info. 1986)

(TS 2%) MINTERN <“some cross ownership”>CRESTWIN (TS 2%) (info. 1986)

MARINO ROCKS MARINA (Developers Turner and Burloch)
SBSA – BFC connection to Turner, Burloch, the Marino Rocks marina & associated debt has never been publicly disclosed.

1986 – 1987 Environment Minister Lenehan (Bannon govt.) exempts marina development from Environmental Impact Statement (ABC TV 7-30 Report only)

1986 William Turner as Director of Pro Image Studios borrows $20Mill. from SBSA (info. 1986)

1987/88 “Pro-Image Studios Ltd. records a profit of almost $20 million for the financial year 1987/1988” “a loss of approximately $2 million was disclosed in the management accounts” (ASC Derek Parker 1995 information was never reported by news media) http://www.aic.gov.au/media_library/conferences/business/parker.pdf  (info. found 2014)

ERASED**1989 May News Ltd.’s ‘The Advertiser’ newspaper publishes a front page news article headlined “State Bank $200 Mill Loan to Equitcorp NZ” (Mng. Director Tim Marcus Clark common to both SBSA& Equitcorp NZ – the debt eventually became public debt never recovered.

29 May 1989 My employment with SBSA was terminated

1989 Oct. 5th. front page (afternoon daily News) “William Turner announces he is Bankrupt” News Ltd.’s the ‘News’ newspaper published false & misleading information in a news article headlined “The man behind SA’s great marina fiasco” (see file ‘Turner 5 Oct 1989 Adelaide PM News Ltd.’)” Alan Burloch buys Turners assets “for some Millions of Dollars” (news article appears below)

1989 Oct. 6 – SBSA paid my Mortgage Loan in full by SBSA (an interest rate of 30% p.a. had been applied for the previous 4 months)

1990 Oct. State Bank of SA announces that it has “Off Balance Sheet Entities” – ‘Kabani’ (file ‘Kabani 2.10.1990’ appears below)

1990 Dec. Burloch withdraws from Marino Rocks marina Development (tax problem – file ‘Burloch 18.12.90’)

ERASED** 1991 Feb. SBSA announces that its “Off Balance Sheet Entities” through BFC** have Assets greater than Liabilities. THEN a few days later

ERASED** announces that its “Off Balance Sheet Entities” have an overall debt of $31 Million with Assets Less than Liabilities (Located UK. July 2011 unable to obtain a copy – copy machine broken but still referred to in file ’11 Feb 1991 pg 6 SBSA’ below – a news article referring to previous news articles published)

ERASED** 1991 Feb. SBSA published announcement need for “Billion Dollar Bailout” (The front page newspaper headline that has been erased from publicly accessible records refers to the first Billion $s)

Turner Bankruptcy File (Victoria) No. 1085 of 1990 indicates Turner NOT Bankrupt Oct. 1989. File No. 1085 of 1990 indicates bankrupt 6th. July 1990 to 6th. July 1993. File also indicates Turner has a debt of $30 Million but has no indication of his creditors.

Question ? – Is the Turner bankruptcy debt the same “Off Balance Sheet’ debt Announced by SBSA in Feb. 1991 ? (Now removed from archives) Yes it is!

Turner Bankruptcy debt from 6th. July 1990 would need to be “On Balance Sheet” for SBSA – BFC to be written off for financial year ending 30th. June 1991.

March – April 1991 Supreme Court of Victoria Judgment CTB BNZ v Pro-Image Studios debt http://law.ato.gov.au/atolaw/view.htm?DocID=JUD%2F4ACSR586%2F00002  “The company is insolvent.” but permitted to continue to operate. The original court file has been “lost” – CTB& BNZ retrieve $46 million – see Summary of this website below [Unsecured creditors would likely include the State Bank of South Australia] (This ato.gov.au website information was found 2014)

ERASED** 1993 Sept. William Turner – discharged Bankrupt 6th. July 1993 charged by the Australian Securities Commission (ASC) with multiple breaches of the companies’ code. (see ASC Media Release ref. ASC 93/225 that News Ltd. Published word for word in a news article that is now erased from records of newspapers published – file ‘ASC.Turner Pro- Image 27.9.1993’

ERASED** 1995 Nov. All Australian Securities Commission (ASC) charges against William Turner dropped. No explanation provided. See ASC Press Release file ‘ASC 95-177 Pro-Image Turner 10 Nov 1995’ appearing below (The ASC has lost my correspondence of 2005 but provided the ASC Press Release ASC 95-177 (appearing below) in 2015

ERASED** 1995 Nov. SA State Treasurer (Stephen Baker. Liberal party MP for my SA electorate of ‘Waite’) announced an unexpected improvement to the State’s finances of $20 Million, no details of origin were given – Treasurer Baker promised to announce origin “in a couple of months’ time” but failed to do so.
SA Treasurer Baker & all others since (& SA MPs of both political parties) refuse to indicate their recollection of events & newspaper articles published reporting them. SA MPs in 1980s & 1990s when news articles (now erased) were published are MPs in government & opposition now in 2015.

2015 The Australian Securities & Investment Commission ASIC has evaded acknowledging specific issues raised of crimes, corruption & maladministration of Australian law enforcement including impropriety of ASIC Chief Legal officer Michael Kingston* – then refused to allow my further communication with ASIC – An ASIC letterhead letter dated 4 March 2015 from an unidentified author, referred to as “our finalisation letter”, states “Our records confirm that Pro-Image Studios was deregistered on 19 December 2014.” “Further, ASIC does not intend to comment on the actions of our predecessor, the ASC’s conduct of enforcement proceedings.” see ASIC letter 4 March 2015 ASIC ref. 4345/15 file ‘ASIC 4 March 2015 ref. 4345-15’ (below) the author unidentified. ASIC Chief Legal officer Michael Kingston* does not acknowledge delivery of my correspondence.

Inter-company loans of BFC (& illegal “Off Balance Sheet” companies of changing value) were considered assets for accounting purposes. No provision was made for any bad debt losses. Inflated values of assets concealed bad debts known to be unrecoverable.

The Marino Rocks marina developers have never been reported in the media as linked to or in debt to SBSA. Their debts (to taxpayers) have been secretly written off.
Information appearing above concerning SBSA’s relationship to the Marino Rocks marina developers has twice (July 1991 & August 1994) been edited from my sworn testimony of the forum in which I had given it.

……………………………

A partial transcript of your ABC Q & A appearance of February 2014 “The ABC of Treachery” https://www.youtube.com/watch?v=0hbWungWyy4 appear below.

I can provide you with more documentation [evidence of impropriety] if requested. Your confirmation of deliver of this correspondence is requested and your questions the answers to which would assist in your understanding of the issues are welcome.

Australians deserve better governments, law enforcement& news media than we get and deserve the right to access true archives of Australian newspapers published through Australian state and national public libraries. We do not deserve to be financing fake ‘archives’ of newspapers published [intended to deceive us when they were published on paper] that are sold by public libraries and are intended to deceive us and future generations.

Your prompt acknowledgement of delivery of this correspondence and your reply indicating your intention to act to rectify the issues of impropriety that I have raised, is requested.

Yours Sincerely,

Roger J. Bates  13 August 2015

ABC Question & Answer program  February 2014

Q&A – The ABC of Treachery   https://www.youtube.com/watch?v=0hbWungWyy4

Tanya Pilbersek MP and Nick Cater News Ltd. journalist & now Director Menzies Research Centre

on ABC bias & Australian news media – partial transcript of ABC’s Q & A February 2014

Question – Is it an untenable position for the coalition to criticise the perceived bias of the ABC while accepting the benefits of the apparent bias in the News Ltd. papers?”

Nick Cater – “The real problem here and the real answer to Alicia’s question, I think the real problem for the ABC I think was a question of accuracy, it was a question of editorial judgement, it was a question of getting the facts right, because if you get the facts right you’re not open to the kind of criticism they suffered, Um, on this question of of bias you know I mean there is is a widespread perception that the ABC leans to the left there’s no doubt about that, there was a poll in yesterday’s Fairfax newspaper which said that 32% thought that the ABC favoured Labor, now that’s obviously a matter of subjective opinion, Um I think that the ABC.”

Pilbersek “But 85% said that it provided a valuable service in the same poll right (?)

Cater “Well indeed but a lot of those people don’t actually watch you listen to it, if you look at the reach figures in the ABC annual reports,

Barnaby Joyce MP “They would think it provides a valuable service because they vote Labor”

Pilbersek “But that 85% Barnaby, that’s 85% of people that unfortunately don’t vote Labor”

Moderator [Tony Jones] “If you can avoid statistics”

Cater “Avoid statistics or we’ll get into a statistics war” “No, look the point is”

Moderator “Otherwise we might have to look at your national leadership”

Pilbersek “Nick can avoid facts altogether”

Cater [laughter] “Unfair” – “If we want to turn this into war we can, by the way.”

“The point is the national broadcaster has a special responsibility, it needs to be reliable, it needs to be accurate, I worked for the BBC and eh, that’s where I started my career, and I noted that when Princes Diana died, the BBC was the last with the news, and  think that’s right for a public broadcaster, we don’t expect you to be the first but we expect you to be right, so there’s a special problem for the ABC when it gets things as badly wrong as it did last week.

…………………………….

The Prime Minister Tony Abbott has accused the ABC of being unpatriotic & on everyone’s side but the Australian public’s –        [The contract that is referred to, is the contract to operate the international cable TV broadcast ‘Australia Network’ operate by the ABC that had been subjected to funding cuts by PM Abbotts government – it is now known as ‘Australia Plus’ & had been the subject of controversy over the awarding of the contract which Rupert Murdoch’s media had sought to be awarded.

Text from Q&A – The ABC of Treachery   https://www.youtube.com/watch?v=0hbWungWyy4

Nick Cater  News Ltd journalist & Menzies Research Centre executive Director

‘I’m sure that you weren’t saying this Tony – but perhaps some people took the implication what you were saying that some of my former colleagues may affect, that their editorial judgement may be affected by the companies commercial interests. Can I just say in 24 years at News Ltd. that’s absolutely never the case. ‘The Australian’ is a newspaper, ‘The Australian is a newspaper which takes er the public’s interests”

Moderator [Tony] – “This is about the issue of the contracts which has to weave its way into every editorial about the ABC” “Well I mean you can argue – you can make some assumptions”

Nick Cater   “ ‘The Australian’ is a newspaper that holds public institutions to account, where anything that is funded by the taxpayer it is right and proper that we examine it, er the ABC is in a special position, it the second largest cultural investment er public cultural investment in the country, it would be, it would be odd if we didn’t take a hard look at the ABC. So that, that’s exactly why we do it Tony and it’s nothing at all – I’ve no idea whether the company is bidding for the contract, I’ve no idea if the contract is even up, that’s nothing to do with it – I’m sorry that you had to throw in the furphy in again.

…………………………

pdf. file ‘Nick Cater on ABC facts and truth’ is Nick Cater’s  two News Ltd. news articles

“Journalism giving up on the search for truth” published by News Ltd.’s ‘The Australian’ 2 Nov. 2013

http://www.theaustralian.com.au/opinion/columnists/journalism-giving-up-on-the-search-for-truth/story-fnhulhjj-1226751583458# and

“Aunty stick to the facts” published by News Ltd.’s ‘The Australian’ 1 Feb 2014

http://www.theaustralian.com.au/opinion/columnists/aunty-stick-to-the-facts/story-fnhulhjj-1226815276192#

It is impossible to believe that Adelaide News Ltd. journalist Nick Cater had no interest in Adelaide’s News Ltd.’s ‘The Advertiser’ newspaper reporting of the bankruptcy of the State Bank of South Australia’s bankruptcy and was not aware of the failures of any news media to pursue and report on SBSA’s use of illegal “Off Balance Sheet” companies used to conceal debt.

It is extremely difficult to believe that news media’s ignoring the issues of crimes relating to SBSA’s “Off Balance Sheet” debt and the removal news articles published reporting the changing SBSA valuations of its “Off Balance Sheet” debt from records of News Ltd. newspapers published [the now fake ‘archives’ of newspapers] could have occurred or even been attempted without the knowledge, consent and approval of Rupert Murdoch. That News Ltd. newspaper’s news articles’ pre-emptive criticisms of SBSA’s management/administration decisions, that discouraged and prevented examination of SBSA’s financial position, have been removed from publicly accessible records, suggests premeditated damage control of News Ltd. news media intended to deflect any consideration of News Ltd.’s role in creating billions of dollars of public debt, that could only have occurred with an offer of fake ‘archives’ of newspapers published made by Rupert Murdoch [in control of Adelaide’s newspapers] to law enforcement authorities and politicians.      Mr Murdoch & his subordinate employees do not deny or reply to my correspondence on the issues of News Ltd. news media corruption.

South Australians gave Rupert Murdoch the beginning of his news media empire and he has betrayed us in a manner that bankrupted the state. Justice requires that he compensate South Australians for the public debt created by SBSA’s bankruptcy (unspecified billions of dollars) adjusted for inflation and interest accumulated since 1991. A conservative estimate of such compensation would be about 8 Billion dollars plus any amount for pain and suffering caused as a result of his anti-competitive newspaper publishing SA state monopoly.

‘Turner 5 Oct 1989 Adelaide PM News Ltd’ false information published in Adelaide by the ‘News’ – William Turner’s bankruptcy file began 6 July 1990 not during the 1989/1990[ending 6 July 1993] financial year. Turner’s “Off Balance Sheet” ‘Kabani’ connections and debts to SBSA have never been publicly disclosed even after becoming SA public debt within SA Treasury & the SA Assets Management Corp.  [Australian bankruptcy laws have now changed to extend the period of bankruptcy to 7 years]

‘Turner 5 Oct 1989 Adelaide PM News Ltd’ false information published in Adelaide by the ‘News’ – William Turner’s bankruptcy file began 6 July 1990 not during the 1989/1990[ending 6 July 1993] financial year. Turner’s “Off Balance Sheet” ‘Kabani’ connections and debts to SBSA have never been publicly disclosed even after becoming SA public debt within SA Treasury & the SA Assets Management Corp. [Australian bankruptcy laws have now changed to extend the period of bankruptcy to 7 years]

‘Kabani 2.10.90’ The first published reference to SBSA having “Off Balance Sheet” companies.

‘Kabani 2.10.90’ The first published reference to SBSA having “Off Balance Sheet” companies.

‘Cater Hellaby 11 Feb 1991’ News Ltd.’s ‘The Advertiser’ newspaper front page news article of 11 Feb 1991 headlined “Taxpayers rescue bank” written by Nick Cater and David Hellaby – This news article has become the first reference to any SBSA bankruptcy problem with the front page news article headlined “Billion Dollar Bailout” removed (erased) from [the now fake] ‘archives of newspapers published.

‘Cater Hellaby 11 Feb 1991’ News Ltd.’s ‘The Advertiser’ newspaper front page news article of 11 Feb 1991 headlined “Taxpayers rescue bank” written by Nick Cater and David Hellaby – This news article has become the first reference to any SBSA bankruptcy problem with the front page news article headlined “Billion Dollar Bailout” removed (erased) from [the now fake] ‘archives of newspapers published.

‘Cater pg 6 11 Feb 1991’ The news article headlined “ ‘Premature’ to call for Bannon to quit” By Political reporter Nick Cater – the same page has the news article headlined “Warning signs were there for more than 14 months” referring to news articles previously published that have since been erased from the Australian libraries’ ‘archives of newspapers published.  The erased news articles refer to the changing valuations [and number] of SBSA’s “Off Balance Sheet” companies – never pursued by Adelaide news media & never again mentioned.

‘Cater pg 6 11 Feb 1991’ The news article headlined “ ‘Premature’ to call for Bannon to quit” By Political reporter Nick Cater – the same page has the news article headlined “Warning signs were there for more than 14 months” referring to news articles previously published that have since been erased from the Australian libraries’ ‘archives of newspapers published. The erased news articles refer to the changing valuations [and number] of SBSA’s “Off Balance Sheet” companies – never pursued by Adelaide news media & never again mentioned.

‘Cater pg 7 11 Feb 1991’ The news article headlined “Bannon rules out ‘easy quit cop-out’” By Political reporter Nick Cater

‘Cater pg 7 11 Feb 1991’ The news article headlined “Bannon rules out ‘easy quit cop-out’” By Political reporter Nick Cater

‘ASC 93-225 27 Sept 1993’ The Australian Securities Commission press release of 27 September 1993 on which a News Ltd. news article headlined “Pro-Image Studios Ltd. another Director charged” was based. The news article has been erased from publicly accessible records of newspapers published. Only by reading the information published by News Ltd. was I aware of the likely existence of the ASC press release, request it and receive a copy.

‘ASC 93-225 27 Sept 1993’ The Australian Securities Commission press release of 27 September 1993 on which a News Ltd. news article headlined “Pro-Image Studios Ltd. another Director charged” was based. The news article has been erased from publicly accessible records of newspapers published. Only by reading the information published by News Ltd. was I aware of the likely existence of the ASC press release, request it and receive a copy.

‘ASC 95-177 10 Nov 1995’ The Australian Securities Commission press release of 10 November 1995. The Adelaide SA news article published by News Ltd. reporting that crimes of Pro-Image Studios Ltd. that Director William Turner, had been dropped has been erased from publicly accessible records of newspapers published that are now fake ‘archives’.

‘ASC 95-177 10 Nov 1995’ The Australian Securities Commission press release of 10 November 1995. The Adelaide SA news article published by News Ltd. reporting that crimes of Pro-Image Studios Ltd. that Director William Turner, had been dropped has been erased from publicly accessible records of newspapers published that are now fake ‘archives’.

‘Carbone amphetamines 10 Jan 1996 pg 1’ A News Ltd. Adelaide front page news article originally published in ‘The Advertiser’ in January 1994 when crime gang members responsible for the “unsolved” terrorist bombing murder of 2 March 1992 (the date of the murder since changed to 2 March 1994) were arrested for amphetamines later at trial disclosed as being manufactured by NCA/SA police investigators of the March 1992 bombing murder of police officer Bowen.

‘Carbone amphetamines 10 Jan 1996 pg 1’ A News Ltd. Adelaide front page news article originally published in ‘The Advertiser’ in January 1994 when crime gang members responsible for the “unsolved” terrorist bombing murder of 2 March 1992 (the date of the murder since changed to 2 March 1994) were arrested for amphetamines later at trial disclosed as being manufactured by NCA/SA police investigators of the March 1992 bombing murder of police officer Bowen.

 ‘Carbone July 1995’ a copy of the news article that was published in July 1995 referring to Frank Carbone being charged with corruption crimes with co-accused SA police as a result of “complaints lodged with the SA Police Complaints Authority in June 1993”. The news article refers to police having “raided Mr Carbone’s Prospect business” and seizing files.  I was able to identify I know the name of my stalker since 1986 to the early 1990s (& associate of SA police 10 July 1992 ‘Home Invader’ thieves’ of SBSA letterhead documents) as Frank Carbone, from his photographs published in these news articles dated 13 July 1995 and 29 July 1995.

‘Carbone July 1995’ a copy of the news article that was published in July 1995 referring to Frank Carbone being charged with corruption crimes with co-accused SA police as a result of “complaints lodged with the SA Police Complaints Authority in June 1993”. The news article refers to police having “raided Mr Carbone’s Prospect business” and seizing files. I was able to identify I know the name of my stalker since 1986 to the early 1990s (& associate of SA police 10 July 1992 ‘Home Invader’ thieves’ of SBSA letterhead documents) as Frank Carbone, from his photographs published in these news articles dated 13 July 1995 and 29 July 1995.

‘Carbone sleuth 20 Jan 1996’ a copy of the news article that was published in January 1996 after Carbone had been, according to newspaper reporting, “acquitted” of amphetamine charges. The news article not attributed to any journalist refers to amphetamine charges in a manner suggesting that Carbone has not yet gone to trial.

‘Carbone sleuth 20 Jan 1996’ a copy of the news article that was published in January 1996 after Carbone had been, according to newspaper reporting, “acquitted” of amphetamine charges. The news article not attributed to any journalist refers to amphetamine charges in a manner suggesting that Carbone has not yet gone to trial.

‘Carbone SAPOL corruption May 1997’ From the fake newspaper ‘archives - SA’s ‘The Advertiser ‘May 1997 published news article headlined “Judge accusses ant-graft police of ‘cover-up, lying’” referring to police officers investigating Carbone’s and co-accused SA police corruption charges. Evidence was said to have been obtained illegally and I admissible to prosecute Carbone & his police associates. The original paper published news article quoted Judge Nyland as saying “It must be assumed that police expected to receive a benefit from providing Carbone with secret police files.” The reported quote has been erased from this Australian library fake newspaper archive copy.    The text “Carbone sold his business in October 1992 and it was from the new owner that about 9000 files were seized in April 1995”, not consistent with information published in July 1995 [see above], did not appear in the original May 1997 paper published news article and has been inserted into this copy from the fake records of newspapers published.

‘Carbone SAPOL corruption May 1997’ From the fake newspaper ‘archives – SA’s ‘The Advertiser ‘May 1997 published news article headlined “Judge accusses ant-graft police of ‘cover-up, lying’” referring to police officers investigating Carbone’s and co-accused SA police corruption charges. Evidence was said to have been obtained illegally and I admissible to prosecute Carbone & his police associates. The original paper published news article quoted Judge Nyland as saying “It must be assumed that police expected to receive a benefit from providing Carbone with secret police files.” The reported quote has been erased from this Australian library fake newspaper archive copy. The text “Carbone sold his business in October 1992 and it was from the new owner that about 9000 files were seized in April 1995”, not consistent with information published in July 1995 [see above], did not appear in the original May 1997 paper published news article and has been inserted into this copy from the fake records of newspapers published.

Carbone SAPOL 27.3.1999 A newspaper article published by ‘The Advertiser’ on page 24 written by an unidentified journalist.  Corruption charges for Frank Carbone and co-accused SA Police have become allegations.  Nothing more was reported by any news media concerning SA Police corrupt relationship with gangster Frank Carbone.

Carbone SAPOL 27.3.1999 A newspaper article published by ‘The Advertiser’ on page 24 written by an unidentified journalist. Corruption charges for Frank Carbone and co-accused SA Police have become allegations. Nothing more was reported by any news media concerning SA Police corrupt relationship with gangster Frank Carbone.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s